• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

۷۰ درصد کارگران ساختمانی کشور تا پایان سال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند

  • کد خبر : 85612
  • 28 آبان 1401 - 16:00
۷۰ درصد کارگران ساختمانی کشور تا پایان سال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند
یاز اکو - نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: با تصویب طرح اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی ۷۰ درصد کارگران پشت نوبت تا پایان سال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، مهدی عیسی زاده، از تصویب طرح اصلاح ماده (۵) بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: مجلس در کمیسیون اجتماعی نزدیک به ۲ سال است که درصدد اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی است و اصلاح این ماده قانونی را بررسی می‌کند.

عیسی زاده افزود: طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی از موضوعاتی بود در شانزدهم فروردین ماه سال‌جاری مطرح و پس از جلسات متعدد و فشرده، سرانجام اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران به تصویب رسید.

وی با اعلام این که شمار کارگران ساختمانی در کشور برابر با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده و از این تعداد، حدود ۸۳۰ هزار نفر(براساس آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی) مشمول بیمه کارگران ساختمانی هستند و مابقی نیز در نوبت شمول این بیمه قرار دارند، اظهار داشت: با اجرای این طرح که بزودی در صحن مطرح و انشالله با کمک نمایندگان تصویب خواهد شد، مشکل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در سطح کشور حل خواهد شد.

رئیس کمسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس ماده ۵، سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده یعنی کارگر و ۱۵ الی ۲۰ درصد مجموع عوارض صدور پروانه یعنی مالک نسبت به تداوم بیمه کارگران ساختمانی اقدام کند.

وی با بیان اینکه پس از تصویب این قانون هیچ‌یک از کارگران ساختمانی نباید فاقد پوشش بیمه‌ای باشند، ادامه داد: نوع پرداخت بیمه از پروانه ساختمانی به دستمزد کارگر ساختمانی متصل می‌شود و درصدی از دستمزد کارگر که در حداقل دستمزد سالیانه به ازای هر متر ساختمان تعیین می‌شود و متقاضیان ساختمان‌سازی این مبلغ را پرداخت می‌کنند که محاسبه حق بیمه در روستاها یک درصد و در شهرها چهار درصد است.

عیسی زاده خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در مناطق مختلف شهری متغیر بوده و بنا به صلاحدید شهرداران منطقه صورت خواهد گرفت تا از وارد آمدن ضرر زیان به پیمانکاران جلوگیری شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس، با اعلام این که دولت از کارگرانی که برای حق بیمه کارگران ساختمانی مشکل دارند، چتر حمایتی در نظر خواهد گرفت، گفت: پنج هزار میلیارد اعتبار برای اجرای این طرح در مجلس در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});