• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

فیبر نوری توسط خود شهرداری تبریز احداث می شود

  • کد خبر : 85708
  • 29 آبان 1401 - 14:30
فیبر نوری توسط خود شهرداری تبریز احداث می شود
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: به دلیل تجربه های تلخی که نسبت به واگذاری پروژه به خارج از مجموعه داریم و موجب ضرر شهرداری شده، تصمیم گرفتیم احداث فیبر نوری توسط خود شهرداری تبریز انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، یعقوب هوشیار در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: برای هوشمندسازی زیرساختهای شهر، نیاز به ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری وجود دارد و در این خصوص روش‌های مختلفی مورد بحث قرار گرفته و نهایتا چون در برخی پروژه‌ها تجربه تلخی نسبت به واگذاری پروژه به خارج از مجموعه داریم و موجب ضرر شهرداری شده، تصمیم گرفتیم احداث فیبر نوری توسط خود شهرداری تبریز انجام شود.

وی افزود: همچنین برای برای خودآزمایی شهرداری تبریز در اجرای این پروژه به صورت پایلوت حدود سی کیلومتر از آن اجرا شده است.

شهردار تبریز بیان کرد: اگر شورای اسلامی شهر در بودجه سال آینده تصویب کند، سازمان عمران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در سال آینده این پروژه را اجرا خواهند کرد.

هوشیار گفت: در نظر داریم تمام نقاط شهر را پوشش دهیم و در این راستا برنامه شهرداری تبریز بیشتر برای سال آینده است و بودجه آن را از محل ردیف ها و جابجایی ها تامین کرده و در بودجه سال آتی می‌آوریم.

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این ارتباط گفت: نظر کمیسیون این است که خود شهرداری این پروژه را اجرا کند.

وی ادامه داد: و یکی از مولفه های شهر هوشمند فیبر نوری است.

علی نوای باغبان رییس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز با اجرای بخشی از این پروژه نشان داد می‌تواند خودش ادامه پروژه را انجام دهد. در متمم بودجه می‌توان این موضوعات را آورد و کمیسیون هم از این قضیه استقبال کرده تا سازمان فناوری و سازمان عمران شهرداری تبریز پروژه را اجرا کنند.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر احداث فیبر نوری در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مرتبط باشهر هوشمند با رای اکثریت تصویب شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});