• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

در حوزه برخی داروها دچار مشکل هستیم

  • کد خبر : 85742
  • 30 آبان 1401 - 9:30
در حوزه برخی داروها دچار مشکل هستیم
یاز اکو - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حوزه برخی داروها دچار مشکل هستیم اما در استان از سطح متوسط کشور دارو و سرم بیشتری دریافت می‌کنیم زیرا از استان‌های دیگر هم مراجعه پزشکی و دارویی داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، بهمن نقی پور، شامگاه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در حال  حاضر ۶۲ نفر بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستانهای استان داریم و میتوان گفت چند هفته ای است که فوتی کرونایی نداریم.

وی در خصوص کمبود دارو تشریح کرد: طرح ارزشمند دارویار اجرا شد تا خدمات دارورسانی باهزینه دولت بیشتر شود اما در یکی دو ماه گذشته در سطح کشور کمبودهای دارویی وجود دارد  که دلایل متعددی داشت از جمله دلایل این بود که برخی کارخانه‌ها که در مساله تحریم‌ها خط دارویی‌شان با مشکل رو به رو شده بود و یا برخی موارد دپو دارو وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش قیمت داروها عنوان کرد: هرکس که با دفترچه بیمه اقدام به تهیه دارو کند افزایش قیمت شامل بیمار نمی‌شود بلکه افزایش را بیمه پرداخت می‌کند اما وقتی اقدام به تهیه آزاد دارو می‌شود این افزایش قیمت را بیمار پرداخت می‌کند.

نقی‌پور در خصوص انتقال بیمارستان کودکان به خاوران و مشکلات خانواده‌ها تشریح کرد: با انتقال بیمارستان کودکان به خاوران در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ تخت اضافه شده و بهترین امکانات و دستگاه‌ها در این بیمارستان برای کودکان ارائه شده است.

وی افزود: در هفته‌های ابتدایی شاید کسانیکه از شهرستان می‌آمدند مشکل داشتند اما امروز باتوجه به امکانات استراحت این بیمارستان مورد استقبال بیشتری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص فوت آیلار حقی توضیح داد: این خانم دانشجوی دانشگاه آزاد بود که البته هم از اردبیل به صورت مهمان انتقال گرفته بودند و دانشجوی ما نبوده‌اند اما دلیل تسلیت ما هم این بود که مادر این دخترخانم عزیز همکار ما می باشد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز رتبه برتر در توسعه خدمات الکترونیک از سوی ستاد بیست و پنجمین جشنواره شهید رحایی آذربایجان شرقی را کسب نموده است.

وی افزود: همچنین در چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان ۱۲ مدال و ۸ دیپلم افتخاری و رتبه سوم کشوری را کسب نموده ایم.

رییس دانشگاه تبریز تاسیس ۶ رشته جدید آموزشی اعم از کارشناس  فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، فلوشیپ مراقبت های ویژه کودکان، فلوشیپ نورفیزیولوژی بالینی، phd فیزیک پزشکی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خبری در مورد پخش شب‌نامه‌ای منتسب به گروه داعش در خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر شد که بررسی‌های ما نشان داد چنین موضوعی صحت ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حتی یک دانشجوی ما بخاطر اتفاقات و تجمعات درون دانشگاه بازداشت نشده و پیشتر سه دانشجو که خارج از محدوده دانشگاه و در جریان اغتشاشات سطح شهر حضور داشتند، دستگیر شده بودند که این افراد نیز آزاد شده‌اند و در مورد موارد احتمالی دیگر این چنینی نیز تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه بیشترین عطوفت و ملایمت در این زمینه اتفاق افتاد تا با کمترین هزینه از این برهه گذر کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});