• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
فرزانه ترکان (عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران):

اعتراض زنان نباید به تلاش برای بی بندوباری تعبیر شود

  • کد خبر : 85884
  • 30 آبان 1401 - 11:15
اعتراض زنان نباید به تلاش برای بی بندوباری تعبیر شود
یاز اکو - "فرزانه ترکان" عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فعال حوزه زنان گفت: زنان ایرانی نسبت به گذشته آگاه تر و روشن تر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نواندیش، این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه “اعتراض ها از ۲ ماه هم گذشت تا مشخص شود، با پدیده ای روبرو هستیم که نسبت به دی ۹۶ و آبان ۹۸ تفاوت زیادی دارد”، افزود: یکی از اصلی ترین مواردی که این اتفاق را متمایز می کند، وجهه زنانه است که به هرحال در عصر حاضر زنان و مطالبات زنان به مراتب بیشتر از گذشته مورد توجه افکار عمومی قرار می گیرد.

وى ادامه داد: شعار «زن، زندگی، آزادی» در حالی این روزها شنیده می شود و حتی چهره ای همچون آیت الله جوادی آملی را هم بر این شعار صحه گذاشتند که بخش پررنگی از مردم هنوز هم هیچ امیدی برای تغییر در نگاه حاکمیت نسبت به اعمال تغییر در نگاهی که زن و موضوعاتی که به زنان ربط پیدا می کند، ندارند. اکنون این سئوال مطرح می شود که زنان ایران تا کجا و کِی صدای اعتراضی شان را بلند نگه خواهند داشت؟

فرزانه ترکان با بیان اینکه «زنان ایرانی نسبت به گذشته آگاه تر و روشن تر شده اند» گفت: اینکه تصور شود، زنان جامعه بعد از چند صباحی، دست از مطالبه گری بر خواهند داشت، خیالی غیرواقع بینانه است. در واقع همانطور که خیلی از مسایل در دنیا تغییر کرده است، نگاه زنان، شور زنان و البته انگیزه زنان برای حق خواهی بیشتر شده است. پس اینکه عده ای منتظر بنشینند تا دیگر صدایی شنیده نشود و مطالبه ای مطرح نشود، ۱۰۰ درصد اشتباه است.

عضو شوراى مرکزى حزب کارگزاران سازندگى در ادامه افزود: زنان ایرانی دارای فرهنگ بالایی هستند و اگر تصمیم به اعتراض گرفته اند، دلیل نمی شود آنها را متهم به تلاش برای بی بند و باری و … کرد. این نسلی که صدای شان بلند شده است، به زندگی نگاه مختص خودشان را دارند و از سبکی تبعیت می کنند که با شرایط روز هماهنگ است. تکرار و تاکید می کنم، زن ایرانی و حتی دختران دهه هشتادی علاقه ای به بی حجابی ندارد و فقط می خواهد عقیده اش، نظرش و سلیقه اش جدی گرفته شود.

فرزانه ترکان در پایان گفت: ای کاش همه بدانیم که ایران این روزها بیشتر از همیشه به اتحاد و همصدایی احتیاج دارد. یعنی در حالیکه کشور ما به تحریم و … تهدید می شود، لازم است اختلاف های داخلی را کنار بگذاریم. در واقع کافی است، همدیگر را درک کنیم و همچنین بدانیم تفاوت سلیقه و یا مطالبه گری نباید نشانه ای از جدال باشد. اگر یکبار برای همیشه به این تصمیم برسیم که به نظرات همدیگر احترام بگذاریم و نظر خودمان را نظری تغییر ناپذیر ندانیم، بسیاری از مشکلات رفع خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});