• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

قطع وابستگی به واردات مرغ مادر با لاین آرین/ تولید مرغ آ پلاس به عنوان بالاترین رتبه محصول

  • کد خبر : 85922
  • 30 آبان 1401 - 14:30
قطع وابستگی به واردات مرغ مادر با لاین آرین/ تولید مرغ آ پلاس به عنوان بالاترین رتبه محصول
یاز اکو - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌اندازی زنجیره تولید، راه تحقق بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده است که این سیاست در بخش کشاورزی اعمال شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از مرند، صمد زمانزاد قویدل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهرستان مرند با بیان اینکه با کیفیت‌ترین نوع مرغ در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: شهرستان مرند با دارا بودن ظرفیت‌های بالای تولیدی در زمینه پرورش انواع طیور و تخم مرغ و کشتارگاه‌های مربوطه، مرغ با کیفیت آ مثبت به عنوان بالاترین رتبه محصول و با کیفیت‌ترین نوع مرغ تولید کرده و یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری دومین صنعت بزرگ کشور محسوب می‌‍‌شود و آذربایجان‌شرقی جزو پیشتازان این عرصه است. در صنعت مرغداری، ایجاد زنجیره تولید می‌تواند گامی مهم در جهت ارتقای بهره‌وری شناخته شود. زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نیز شامل مرغ مادر تخمگذار، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار بوده جوجه یک روزه که توسط واحدهای مادر تولید می‌شود در این زنجیره قرار داشته و تامین خوراک آماده توسط کارخانجات تهیه خوراک دام نیز حلقه دیگری از زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به شمار می‌رود.

قویدل افزود: تعداد پنج حلقه در زنجیره تولید گوشت مرغ شامل جوجه‌کشی، پرورش مرغ مادر، فارم گوشتی، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه وجود دارد و ما به کسانی که توانایی دراختیار گرفتن این حلقه‌های زنجیره را داشته باشند، مجوز زنجیره تولید چه به صورت حقوقی و یا حقیقی را صادر می‌کنیم.

فعالیت دو زنجیره تولید مرغ در استان

وی با اشاره به فعالیت دو زنجیره تولید مرغ در استان و راه‌اندازی یک واحد دیگر در روزهای آتی، در خصوص حمایت‌های جهاد کشاورزی از تولید مرغ آرین، تصریح کرد: تولید مرغ مادر کشور سالیان سال وابسته به کشورهای غربی بود اما با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد تا نژاد اصیل و رو به نابودی مرغ آرین را احیا کند.

قویدل با اشاره به حمایت وزارت جهاد کشاورزی از نژاد آرین گفت: با وجود برخی کم و کاستی‌ها ثابت کردیم که حرفی برای گفتن در زمینه تولید این نژاد اصیل داریم و قطع وابستگی به واردات مرغ اجداد و مادر با لاین آرین تحقق می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در خصوص حمایت‌ها از تولید مرغ آرین، تشریح کرد: شرکت پشتیبانی دام در زمان خرید تضمینی، مرغ آرین را با ۱۲ درصد قیمت بیشتر از سایر نوع مرغ‌ها خریداری می‌کند؛ هم‌چنین واحدهای تولید مرغ آرین اجازه دارند تا ۱۰ درصد مازاد بر پروانه تولید کنند و تسهیلات چهار درصدی به مرغداری‌های مرغ مادر آرین ارائه می‌شود.

قویدل با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی با شرایط ویژه به این مرغداری‌ها، یادآور شد: با این اقدام سعی داریم که مرغداری‌ها را به سمت جوجه‌ریزی آرین سوق دهیم و بتوانیم با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، نژادهای مرغداری‌های استان را اصلاح کرده و خودمان صاحب گله، اجداد و مادر نژاد آرین شویم و از وابستگی خارج شویم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});