• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان شمالغرب توسط ذره‌بین یازاکو

از پیوند دست به بدن تا حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو و امضای نامه‌نخوانده توسط نمایندگان مردم

  • کد خبر : 85928
  • 01 آذر 1401 - 11:18
از پیوند دست به بدن تا حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو و امضای نامه‌نخوانده توسط نمایندگان مردم
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته آخر مهر ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص وقایع اخیر، مشکل کمبود دارو، نگرانی از بحران آب، قیمت خودروی ایرانی و سایر مسائل بوده‌ایم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر:  اگر قرار بر پیوند باشد، دست را به بدن پیوند می‌زنند!

احمد علیرضا بیگی؛ نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در واکنش به سخنان الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفته است: جدایی خاک آذربایجان از ایران همواره برای ما حزن و اندوه داشت. ما هنوز هم بر از دست دادن خاکمان غمگین و سوگواریم و اگر قرار باشد پیوندی انجام شود، الحاق جمهوری آذربایجان به ایران بزرگ است. 

وی تاکید کرده است: وقتی رهبری می‌گویند اراضی اشغالی قره‌باغ خاک سرزمین اسلام است و به مسلمانان تعلق دارد باید دولت تلاش می‌کرد تا این سرزمین‌ها به صاحب اصلی خود که مردم آذربایجان هستند بازگردانده شود. متأسفانه دولت آقای روحانی در این مناقشه اعلام بی‌طرفی کرد ولی کاروان نیروهای نظامی از طریق خاک ایران و از مسیر مرزهای ما راهی ارمنستان می‌شدند که البته با اعتراض و تذکر ما به‌سرعت از این‌روند جلوگیری شد. در آن وضعیت مردم آذربایجان انتظار داشتند که در مورد مناقشه قره‌باغ و حق آذربایجان بر آن خاک، از طرف ایران مسئولانه‌تر عمل می‌شد. این وضعیت سبب‌ساز بددلی و بدگمانی در افکار عمومی آذربایجان شد.

 

نماینده اردبیل: افتخار مجلس انقلابی این است که میکروفن را بر روی هیچ نماینده‌ای قطع نکرده است

علی نیکزاد در صحن علنی؛ نماینده مردم اردبیل در مجلس گفته است: جهت احترام به نمایندگان و تنویر افکار عمومی باید بگویم که هیچ‌زمانی من، آقای قالیباف یا آقای مصری تریبون هیچ نماینده‌ای را قطع نکرده‌ایم. پس از پایان وقت مقرر و ۱۵ ثانیه اخطار، میکروفن به صورت خودکار قطع می‌شود.

 

نماینده اهر: کمبود آب شرب و زراعی در اهر باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است

احمد محرم زاده؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از کمبود آب شرب و زراعی در اهر انتقاد کرده و خواستار احداث سد جدیدی شده است.

وی هم‌چنین در تذکری به وزیر صمت خواهان جذب و تبدیل وضعیت ایثارگران در معادن مس منطقه ارسباران و همچنین تعیین تکلیف معادن راکد در حوزه انتخابیه اش شده است.

 

نماینده زنجان و طارم: موافق حذف قیمت‌گذاری دستوری نیستم اما سرکوب را هم قبول ندارم

مصطفی طاهری؛ نماینده زنجان و طارم در مجلس گفته است: من موافق حذف قیمت‌گذاری دستوری به گونه‌ای که بهای خودرو سلیقه‌ای تعیین شود، نیستم اما در مقابل سرکوب قیمت را نیز قبول ندارم، زیرا در شرایطی که کالا انحصاری است و تولید آن کمتر از میزان تقاضا است، باید تنظیم‌گری عادلانه و صادقانه در این حوزه انجام شود.

وی هم‌چنین در توئیتی نوشته است: «دستیابی ایران به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته، سلاحی که توانایی عبور از سامانه‌های سپر دفاع موشکی را با سرعت بسیار بالا، مانورپذیری و در نتیجه پیش‌بینی‌ناپذیری سیر حرکت تضمین می‌کند و ردیابی و مقابله با آن را به سطحی بسیار دشوار می‌کشاند».
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه معدن همواره با بحث‌های اجتماعی مواجه است، گفت: فعالان معدن تلاش‌هایی در این حوزه می‌کنند، ولی حضور «ایمیدرو» تسهیل کننده معضلات موجود در این حوزه است.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: اعتراض حق عمومی مردم است

مهدی باقری؛ نماینده مردم زنجان و طارم، اعتراض را حق عمومی مردم دانسته و افزوده است: نمایندگان هیچگاه نسبت به معترضان موضع شدیدی نداشتند. طبیعتا اعتراض حق عمومی مردم است و سازوکارهای قانونی این امر وجود دارد، هر چند برای اینکه مسیر قانونی اعتراض در کشور هموارتر شود، دولت و مجلس متفق‌القول هستند تمهیدات و تسهیلات بهتری را در آینده پیش بینی کنند.

 

نماینده پیرانشهر: ضرورت برخورد قاطع با محتکران

کمال حسین پور؛ نماینده پیرانشهر خطاب به وزیر دادگستری خواستار برخورد قاطع و به‌موقع با محتکران و لزوم تشدید برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی شده است.

 

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر: جواب منطق، منطق است، نه تهدید

مسعود پزشکیان؛ نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با دانشجو منطقی صحبت و منطقی جواب آنها را داد، گفته است: منطق را با منطق می توان جواب داد نه تهدید کردن! ما به جای اینکه به طور منطقی جواب کسی که اعتراض دارد و دانشجو، محصل و یا کارمند است را بدهیم، برچسبی به او می زنیم که مثلا خلاف رهبری یا فلان شخص حرف زدی! من ممکن است خلاف هر کسی حرف بزنم بنابراین مسئولان و متولیان باید ما را توجیه کنند؛ اما  این کار را نکردیم بنابراین کار به جایی رسیده است که بسیاری، تقصیرها را به گردن رهبری می اندازند درحالی که اگر ایشان حرفی زدند منطقی پشت آن بوده است.

 

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر: توسعه کسب‌وکار خانگی با شبکه فیبر نوری

محمدرضا میر تاج‌ الدینی؛ نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر گفته است: برای توسعه کسب‌وکار خانگی، اقتصاد دیجیتال و ایجاد شبکه اطلاعات ملی نیازمند اینترنت باکیفیت، پرسرعت و نامحدود هستیم که صندوق توسعه شبکه دسترسی نهایی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری می‌تواند در این حوزه کارگشا باشد.

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور در خصوص وضعیت پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: اگر تونل کانی‌سیب ترمیم شود، زمستان آب به دریاچه ارومیه می‌رسد. این تونل ۷۰۰ متر ریزش داشته و چند ماه است که برای ترمیم آن مشغول هستند. دولت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده و این ۷۰۰ متر برای امسال ترمیم می‌شود و با رهاسازی آب از این تونل، سالانه حدود ۶۵۰ الی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه می‌رسد.

 

نماینده میانه: آموزش باید به یک امر جذاب تبدیل شود

مهدی اسماعیلی؛ نماینده مردم شهرستان میانه درباره فعالیت استارتاپ‌ها توئیت کرده است: «آموزش باید به یک امر جذاب تبدیل شود و فناوری‌های نوین و راهکارهای خلاقانه به این امر کمک می‌کنند. رویداد ملی ستاپ افق جدیدی است که می‌تواند با حفظ چارچوب فرهنگی در حوزه علوم انسانی تولید علم کرده و در تحول آموزش و پرورش نقش کلیدی داشته باشد.»

 

نماینده ماهنشان و ایجرود: امروز دارو‌های پرمصرف داخلی هم سخت پیدا می شود

سیدمرتضی خاتمی؛ نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس تصریح کرده است: امروزه نه تنها دارو‌های وارداتی کم مصرف، بلکه دارو‌های پرمصرف داخلی که قبلاً به راحتی در دسترس بود، دچار کمبود شده‌اند.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی‌هایی در اجزای دولتی در سطوح مختلف اعم از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و… در چرخه و تنظیم بازار وجود دارد، گفته است: امروزه نه تنها دارو‌های وارداتی کم مصرف، بلکه دارو‌های پرمصرف داخلی که قبلاً به راحتی در دسترس بود، دچار کمبود شده‌اند.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر:  ضرورت برقراری بیمه تامین اجتماعی برای کارگران شهرداری تبریز

محمدحسین فرهنگی؛ نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خطاب به وزیر تعاون بر ضرورت برقراری بیمه تامین اجتماعی کارکنان و کارگران شهرداری تبریز و جبران خسارت وارده تاکید کرده است.

 

نماینده خلخال: برخی نمایندگان بیانیه جنجالی را نخوانده امضا کردند

سید غنی نظری؛ نماینده خلخال در مجلس در مورد بیانیه جنجالی نمایندگان درباره حوادث اخیر گفته است: در مورد بیانیه نمایندگان که اخیرا منتشر شده ان‌قولت های زیادی است. برخی افراد می گویند ما متن را نخواندیم و امضا کردیم و برخی می گویند متن تغییر پیدا کرده است که این وامصیبتا است. یعنی در مجلس نماینده ای از اعتماد همکارانش سواستفاده می کند که خیلی بد است. برخی هم شفاف می گویند ما امضا نکردیم.

وی تصریح کرده است: من خودم این بیانیه را امضا نکردم؛ چون معتقدم اعتراض حق مردم است و اگر اغتشاش و تخریب اموال عمومی باشد قوه قضاییه براساس قوانین مصرح وظایفش را انجام می دهد.

 

نماینده بناب: پروژه‌های ورزشی بناب به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است

 

محمد باقری؛ نماینده مردم بناب در مجلس از در حال تکمیل بودن پروژه‌های ورزشی این شهرستان با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داده و ابراز امیدواری کرده است، هر چه سریع‌تر و با کمک و همراهی وزارت ورزش و جوانان این پروژه‌ها تکمیل شوند.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});