به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، بخش ویژه ای از فعالیت های این مرکز بر مطالعات برند و برندسازی متمرکز است و اساسا شهرت آن نیز به همین بخش باز می گردد. ارائه راهکاری هایی برای افزایش ارزش برند و مدیریت موثر در هدایت برندها بخشی از مهمترین فعالیت های برندفایننس را تشکیل داده است.
مرکز مذکور در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب گواهینامه ایزو 10668 شده است که این استاندارد بین المللی تعیین کننده الزاماتی درباره رویهها و روشهای اندازه گیری ارزش مادی برندها می شود. از این رو رده بندی های ارائه شده توسط برند فایننس بیانگر سطح توانایی برندهای برتر جهان در حوزه های مختلف خواهد بود.
برند فایننس در گزارش گلوبال ۵۰۰ خود به رده بندی ۵۰۰ برند برتر سال ۲۰۲۱ پرداخته که در ادامه مطلب ۱۰ رتبه اول آن را لیست کرده ایم. نکته جالب آنکه در این گزارش مجموع ارزش برندهای چینی به ۱٫۴ تریلیون دلار می رسد که معادل ۲۰ درصد ارزش کل برندهای حاصر در لیست است.
فهرست
۱۰- ویی چت
ارزش برند: ۶۷٫۹ میلیارد دلار
۹- ورایزن
ارزش برند: ۶۸٫۸۹ میلیارد دلار
۸- بانک صنعتی و بازرگانی چین
ارزش برند: ۷۲٫۷۹ میلیارد دلار
۷- فیسبوک
ارزش برند: ۸۱٫۴۸ میلیارد دلار
۶- والمارت
ارزش برند: ۹۳٫۱۹ میلیارد دلار
۵- سامسونگ
ارزش برند: ۱۰۲٫۶۲ میلیارد دلار
۴- مایکروسافت
ارزش برند: ۱۴۰٫۴۴ میلیارد دلار
۳- گوگل
ارزش برند: ۱۹۱٫۲۲ میلیارد دلار
۲- آمازون
ارزش برند: ۲۵۴٫۱۹ میلیارد دلار
۱-اپل
ارزش برند: ۲۶۳٫۳۸ میلیارد دلار