• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

اتمام عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه گازران و آغاز مسافرگیری

  • کد خبر : 86339
  • 04 آذر 1401 - 17:50
اتمام عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه گازران و آغاز مسافرگیری
یازاکو- سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از اتمام پروژه ایستگاه ۱۴ (گازران) خط ۱ متروی تبریز مطابق با روزشمار اعلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، یعقوب وحیدکیا با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه گازران خط ۱ متروی تبریز اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه ایستگاه ۱۴ خط ۱ متروی تبریز در موعد مقرر به پایان رسید و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران شاهد اتمام این پروژه و آغاز مسافرگیری در آن هستیم.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی با بیان اینکه صداقت و شفافیت در انجام پروژه‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان مورد تاکید شهردار تبریز است، گفت: نصب روزشمار در پروژه ها بهترین راهکار برای تسریع روند اجرای پروژه های عمرانی است.

وی ادامه داد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حمل‌ونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاش‌های مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسین‌ها و کارگران عملی شد.

وحیدکیا یادآور شد: پیش‌تر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود. ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است.
وی، از هزینه‌کرد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در این ایستگاه خبر داد و افزود: هزینه های کل ایستگاه با احتساب پله‌برقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و مجاورت با ساختمان های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.
وحیدکیا، از بکارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه خبر داد و افزود: در این ایستگاه ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب‌بندی اجرا شده است.
وی میزان بتن ریزی در ایستگاه ۱۴ خط ۱ متروی تبریز را بیش از ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاک برداری، پنج هزار متر مربع سنگ‌کاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشی‌کاری در این پروژه انجام شده است.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با سکوی جزیره‌ای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});