• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

حضور کمرنگ آذربایجانی ها در قزاقزستان یکی از اولویت‌های کشت فراسرزمینی ایران

  • کد خبر : 866
  • 24 دی 1399 - 8:30
حضور کمرنگ آذربایجانی ها در قزاقزستان یکی از اولویت‌های کشت فراسرزمینی ایران
ظرفیت‌های قزاقستان در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات، این کشور را یکی از اولویت‌های کشت فراسرزمینی ایران قرار داده است.

به گزارش یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مجید صمدزاده ‌صابر امروز در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، با تاکید بر افزایش همکاری‌ها با ایران اظهار داشت: دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر همکاری داشته و این همکاری‌ها رو به توسعه است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با بیان اینکه قزاقستان بزرگترین کشور در آسیای مرکزی است که از طریق دریای خزر با ایران همسایه است، گفت: با گسترش ویروس کرونا ترانزیت کالا میان ایران و برخی از کشورهای منطقه قطع شد اما قزاقستان تنها کشوری بود که صادرات، واردات و ترانزیت و مبادله کالا با ایران را بدون وقفه ادامه داد.

وی افزود: این کشور حاشیه دریای خزر که از پیشرفت قابل توجهی در حوزه کشاورزی برخوردار است، از موقعیت ترانزیتی خوبی بهره‌مند بوده و حمل و نقل کالا از ایران به این کشور به سهولت انجام می‌شود.

صمدزاده با اشاره به ظرفیت‌های قزاقستان در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات، این کشور را یکی از اولویت‌های کشت فراسرزمینی ایران برشمرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با اشاره به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت قزاقستان برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های کشاورزی در جهان، اظهار داشت: فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است تا با دانش و تخصص خود در حوزه کشاورزی و آبیاری، در اجرای پروژه‌های کشاورزی قزاقستان مشارکت کنند.

وی افزود: از سه سال گذشته فروش زمین به خارجی‌ها در این کشور متوقف شده ولی می توان به شیوهای دیگر از جمله اجاره های بلند مدت و یا شراکت از مزیت خاک خوب این کشور بهره مند شد.

صمدزاده صابر اظهار کرد: سرمایه گذاران ایرانی از استان های مختلف در این کشور حضور یافته اند ولی سرمایه گذاران آذربایجان شرقی حضور فعالی در این کشور ندارند و آماده ایم ارتباطات اتاق های بازرگانی آذربایجان شرقی و قزاقستان را برقرار کنیم.

در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برگزار شد، توسعه گردشگری و ایجاد تسهیلات و مشوق‌های مختلف در این زمینه، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی سرمایه‌گذاری و تجاری مشترک، گسترش توافقات گمرکی در رابطه با ورود و خروج کالا و اعمال تعرفه‌های ترجیحی، ایجاد منطقه اقتصادی مشترک با هدف حذف واسطه‌ها و دلالان در فعالیت‌های بازرگانی و تجاری، توسعه کشت فراسرزمینی و همچنین گسترش ارتباطات اتاق بازرگانی‌های تبریز و قزاقستان با یکدیگر از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});