• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

رقم مالیات دریافتی مس سونگون در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود

  • کد خبر : 86770
  • 08 آذر 1401 - 11:15
رقم مالیات دریافتی مس سونگون در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود
یاز اکو - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: امسال برای نخستین بار مالیات شرکت مس سونگون ورزقان در این استان پرداخت می‌شود که پیش بینی می شود رقم آن حدود ۲۵درصد کل درآمدهای مالیاتی استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، واقف بهروزی اظهار کرد: دستور اداری برای این اقدام صادر شده و بر این اساس موافقت شده تا پرونده مالیاتی آن به آذربایجان شرقی انتقال یابد.

وی افزود: بر اساس این موافقت اعلام شده، مستندات مالیاتی مس سونگون ورزقان در حال انتقال به استان است و فعلا به صورت تفکیک شرکت به عنوان شعبه در آذربایجان شرقی پرداخت می شود تا پس از استقلال مس سونگون نیز مشکلی به لحاظ پرداخت پیش نیاید.

وی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد از فروش شرکت ملی مس ایران مربوط به مس سونگون ورزقان است، خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۲ تا سه هزار میلیارد تومان مالیات مس سونگون در آذربایجان شرقی از همین امسال پرداخت می شود.

بهروزی با تاکید بر اینکه به طور جدی پی گیر موضوع هستیم تا تحقق آن سریع تر انجام شود، ادامه داد: پارسال حدود هفت هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی بوده که امسال این مقدار به بیش از حدود ۱۱هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین یادآور شد: امسال سهم پیش بینی شده استان از درآمدهای مالیاتی در هشت ماهه سال جاری تحقق یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});