• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
2

معاون استاندار: چند مگاپروژه در آذربایجان شرقی معطل برق است

  • کد خبر : 86954
  • 10 آذر 1401 - 9:15
معاون استاندار: چند مگاپروژه در آذربایجان شرقی معطل برق است
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: چند مگاپروژه در بخش های صنعت، کشاورزی و معدن و ۱۲ واحد تولیدی آماده بهره برداری داریم که با مشکل تامین برق برای این واحدها مواجهیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد کلامی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به مشکلات زیرساختی صنایع از جمله تامین برق و گاز، گفت: در استان فقط پنج پست توزیع برق برای صنایع داریم و اگر اعتبار لازم برای ایجاد پست برق در شهرک های صنعتی تامین شود تا حد زیادی مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی استان، گفت: متاسفانه بانک های خصوصی با برنامه های دولت و کارگروه تسهیل همراه نیستند که این مشکل باید در سطح ملی حل و فصل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سخت‌گیری دستگاه‌های اجرایی در امور مربوط به بخش صنعت و تولید، ریسک‌پذیری مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی را کاهش می‌دهد؛ در حالی که امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به ریسک‌پذیری داریم.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی استان توانمند است و اسباب لازم برای رشد را دارد و برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد، باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشته باشیم.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید هم در این جلسه گفت: تقریبا ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد که برخی از آنها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۹۶۰ طرح نیمه تمام سرمایه گذاری در این واحدها انجام شده است که سریعا باید تکمیل شده و وارد مدار تولید شوند.

صدیف بیک‌زاده افزود: کارخوب و قابل تحسینی که در آذربایجان شرقی انجام شده، واگذاری اختیار واحدهای تحت تملک بانک ها به بخش خصوصی است که برخی از استان ها نیز از این مدل پیروی می کنند و مدل بسیار موفقی در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل تامین زیرساخت ها که یک مشکل اساسی است و قبل از احداث واحد تولیدی باید حل شود، افزود: ساماندهی واحدهای تولیدی جزو اولویت هاست و شهرک های صنعتی برای این که فعالیت کافی داشته باشند باید صندوق حمایت از صنایع کوچک و خرد در استان فعال شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});