• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اهتمام دولت عدالت محور، اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است

  • کد خبر : 86957
  • 10 آذر 1401 - 9:30
اهتمام دولت عدالت محور، اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است
یاز اکو - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دولت سعی می‌کند تعرفه گذاری خدمات پرستاری را بعد از ۱۵ سال از زمان تصویب آن عملیاتی کرده و قدمی مهم در راستای عدالت در پرداخت‌های این قشر بردارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهمن نقی پور، با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اساس مفاد قانونی و مصوبات هیات دولت هر آنچه در توان دارد برای ارتقای جایگاه و اقتصاد شغل پرستاری انجام می دهد، ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی، مشکلات جامعه پرستاری حل شود.

وی از پرستاران به عنوان یکی از اصلی ترین ستون های نظام سلامت یاد کرد و ادامه داد: این قشر زحمتکش در برهه‌های حساس تاریخی از جمله هشت سال دفاع مقدس و در روزهای سخت همه گیری کرونا همراه مردم ایران اسلامی بودند و صبورانه سختی ها را به جان خریدند و از جان خود گذشتند تا مرهمی بر درد بیماران باشند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای سخت همه گیری کرونا مجموعه پرستاری آذربایجان شرقی تعداد پنج شهید مدافع سلامت را تقدیم مردم و نظام کرده است، یادآور شد: ما امروز باید تلاش کنیم تا با پاسداشت یاد و خاطره شهدای عزیز مدافع سلامت رهرو این بزرگواران باشیم.

نقی پور توجه ویژه به گروه پرستاری را به معنی توسعه سیستم سلامت عنوان و اضافه کرد: در این مسیر باید همه دستگاه های اجرایی و به خصوص مجلس شورای اسلامی وارد عرصه شوند.

وی پیگیری های لازم برای افزایش توان علمی و عملی گروه پرستاری در کنار توجه به ایجاد آرامش روحی و روانی برای آنها و نیز ایجاد ثبات شغلی و عدم نگرانی از آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: حل مسائل حوزه پرستاری نیازمند ایجاد سیستم تعاملی بین وزارتخانه، دانشگاه ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

نقی پور افزود: اهمیت پرستاری در دین مبین اسلام به صورت واضح و مشخص تبیین و آشکار شده است و جای افتخار است که پرستاران در چنین جایگاهی قرار دارند که روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: این نامگذاری، رسالت و وظایف پرستاران را دو چندان کرده تا با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) به رغم تمام مشقت ها و سختی ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند که امروز پرستاران این امر را به نحو احسن در عمل نشان می دهند.

نقی پور گفت: صبر، نظم، مهربانی، ایثار، از خودگذشتگی و اولویت دادن دیگران از جمله خصوصیات پرستاران است که خوشبختانه تمام این قشر در استان از مشخصات والایی برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});