• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
فرماندار اهر خبرداد؛

کمبود ۵۰ درصدی نیروی پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر

  • کد خبر : 87061
  • 12 آذر 1401 - 10:15
کمبود ۵۰ درصدی نیروی پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر
یازاکو- فرماندار اهر از کمبود ۵۰ درصدی نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، ابوالفضل غنی‌زاده ظهر پنج شنبه در آئین تجلیل از پرستاران نمونه شهرستان اهر افزود: در طول ایام کرونایی، پرستاران و پزشکان جانانه از جان مردم و سلامت جامعه دفاع کردند و روزهای سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتند. اگر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها نبود، قطعاً جان بسیاری از همشهریان و هم‌وطنان در معرض تهدید ویروس کرونا قرار می‌گرفت.
فرماندار اهر گفت: در هر شغل یا صنفی جای گفت‌وگو خالی است، به عبارتی دیگر عمده گلایه‌ها از عملکرد کادر درمان از اینکه بین مراجعان و کادر درمان گفت‌وگو صورت نگرفته و شرایط سیستم بهداشت و درمان و کمبودها و نقاط قوت برای مردم تبیین نشده، ناشی می‌شود.
وی با اشاره به کمبود ۵۰ درصدی نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: با توجه به وجود ۱۸۹ تخت فعال با ۱۵۶ نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر، تعداد پرستاران بیمارستان اهر ۵۰ درصد کمتر از استانداردهای وزارت بهداشت و درمان است، کمبود نیروی پرستاری می‌تواند در خدمات‌رسانی به بیماران تأثیر زیادی داشته باشد. به عبارتی هر یک از پرستاران بیمارستان باقرالعلوم اهر به اندازه سه نیروی پرستاری فعالیت می‌کنند.
غنی‌زاده بابیان این‌که نظرسنجی‌های انجام شده از مراجعان به بیمارستان باقرالعلوم اهر، بیش از ۹۵ درصد از خدمات پرستاری اعلام رضایت‌مندی کرده‌اند، تصریح کرد: کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر موجب شده تا پرستاران اهری بیش از حد مجاز فعالیت کنند و این مهم یکی از علل فرسودگی جسمانی جامعه پرستاری اهر می‌شود.
فرماندار اهر خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی درمانی به بیماران رنج‌دیده اگر اخلاص قلبی داشته باشد، یقیناً خداوند متعال اجر و پاداش کادر درمان را با کسب موفقیت خواهد داد. گاهی گلایه‌هایی هم از کادر درمان واصل می‌شود اما به قدری نیست که رضایت‌مندی مردم به چشم نیاید. از این‌رو از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان قدردانی می‌کنم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});