• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
وزیر کار:

عبور از بنگاه‌داری به سهامداری طرح جدید وزارتخانه است

  • کد خبر : 87300
  • 13 آذر 1401 - 11:16
عبور از بنگاه‌داری به سهامداری طرح جدید وزارتخانه است
یاز اکو - وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: عبور از بنگاه‌داری به سهامداری یکی از طرح‌های جدید وزارتخانه است که در راستای کاهش موضوع ناترازی منابع و مصارف اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اگر این طرح های جدید تحقق یابد به مولفه و ظرفیت ۲۵ درصد اقتصاد تعاونی هم خواهیم رسید زیرا سهامداران یک تعاونی نانوشته هستند.

وی با بیان اینکه در موضوع منابع و مصارف، ناترازی داریم ،افزود: بخشی از سرمایه ها را باید به تعاونی ها بدهیم چون منابع و مصارف باید متعادل شود.

مرتضوی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت فراوانی دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: از طرح هایی که فاقد توجیه اقتصادی است، باید پرهیز کنیم.

وی یادآور شد: استان های مرزی در بسیاری از بخش ها دارای ظرفیت های صادراتی هستند که باید از این امکان استفاده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: البته تولیدات ما و کالاهای صادراتی باید طوری باشد که رقابت پذیر باشند.

ظرفیت های اقتصادی و درآمدزایی وزارت کار

وی گفت: توسعه صنعت توریسم به خصوص توریسم درمانی از ظرفیت هایی است که استان ها به خصوص استان های مرزی از آن بهره مند می باشند و باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل مراکز درمانی در استان ها، گفت: تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام استان ها اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و بنا داریم در این گونه مراکز با کمترین هزینه بهترین درمان را داشته باشیم.

مرتضوی همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در کشور، گفت: مسئولیت اشتغال را وزارت خانه و کمیسیون اجتماعی مجلس باید به دوش بگیرند؛ تکفل اجتماعی نیز وظیفه حاکمیت است و باید به آن نیز بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن کشور به شدت غفلکت کردیم، گفت: اگر به معدن اهمیت کافی داده شود در کنار اشتغال می تواند ما را مستغنی از نفت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اسناد توسعه ما نیز باید متکی به آمایش سرزمین استان ها باشد.

مرتضوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران منشا خدمات بسیاری بوده، به طوری که قبل از انقلاب اگر فردی مریض می شد باید به مراکز استان ها مراجعه می‌کرد و اطباء هندی با مدرک کارشناسی آنان را مداوا می کردند.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، امروز سفر یکروزه ای به تبریز داشت.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر کاری یکروزه در تبریز به سر می برد؛ شرکت در شورای اداری آذربایجان شرقی و دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر در استان، بازدید از طرح مسکونی سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان عالی نسب(بیمارستان تامین اجتماعی) از جمله برنامه های این سفر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});