• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

برای تشکیل یک سانت خاک ۷۰۰ سال زمان نیاز است/ کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار

  • کد خبر : 87570
  • 15 آذر 1401 - 11:30
برای تشکیل یک سانت خاک ۷۰۰ سال زمان نیاز است/ کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار
یاز اکو - وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت خاک و حفاظت از خاک در کشور گفت: طرح‌های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد نهال برای حفاظت از خاک در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی نژاد در مراسمی که به مناسبت روز جهانی خاک برگزار شد با بیان اینکه در کره زمین هیچ داشته‌ای عزیزتر از خاک نیست و اگر قرار باشد بالاترین صیانت را در کره زمین داشته باشیم باید از خاک باشد، گفت: برای تشکیل یک سانتی متر خاک حاصلخیز ۷۰۰سال زمان نیاز است و در مقیاس زمینی خاک تجدید ناپذیر است و باید در حفاظت از آن دقت بسیاری شود.

وی ادامه داد:اراضی شیبدار بسیاری داریم و با سیلاب هایی نیز در طول سال مواجهیم. بنابراین وظیفه سازمان منابع طبیعی است که اقداماتی را در راستای حفاظت از خاک، آبخیزداری و آبخوانداری انجام دهد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در ساختار معاونت آب و خاک باید به بخش خاک بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد:برنامه هفتم توسعه در دست نگارش و تدوین است و باید نگاه ویژه‌ای به بخش خاک در این برنامه داشته باشیم. در بخش تخصیص اعتبار نیز نگاه دولت مثبت است.

سالانه ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری در کشور انجام دهیم

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باید سالانه ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری در کشور انجام دهیم، گفت: این اقدامات باعث حفظ منابع خاکی و آبی و کاهش فرسایش خاک خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در بحث صیانت و حفاظت از خاک طرح کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم با این حرکت جدید اقداماتی در راستای حفاظت از خاک انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون صیانت از خاک نمی‌توانیم به امنیت غذایی برسیم، گفت: باید در راستای حفاظت از خاک از سازمان های مردم نهاد فعال در این بخش حمایت کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});