• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

ضرورت تقویت روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی به روستاها

  • کد خبر : 87617
  • 15 آذر 1401 - 14:00
ضرورت تقویت روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی به روستاها
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت روند اجرایی و تسریع در تکمیل پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آینده، تکمیل تمام این پروژه‌ها به مردم اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم، سه‌شنبه ۱۵ آذرماه، در جلسه قرارگاه جهادی آبرسانی به روستاهای استان، گزارش پیشرفت این پروژه‌ها را امیدوارکننده و مطلوب خواند و گفت: روند فعلی اجرای پروژه‌ها باید تقویت شده و تلاش کنیم تا پایان سال آینده همه پروژه‌ها تکمیل شوند.

وی بر اتخاذ راهکارهای متنوع تأمین منابع مالی و عدم توقف پروژه‌ها به‌خاطر اعتبارات دولتی تأکید کرد و گفت: در شهرستان ورزقان از منابع شرکت مس سونگون و در سایر مناطق از ظرفیت‌های دیگر مانند بنیاد مستضعفان استفاده شود.

خرّم همچنین از شرکت آب و فاضلاب استان خواست تا همه روستاهایی که مشکل آب شرب دارند را شناسایی کرده و کار بزرگی که در حوزه آبرسانی روستایی شروع شده را محدود به روستاهای هدف نکنند.

وی همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت سدهای بهره‌برداری‌شده برای حل مشکل آب شرب روستاها و شهرهای واقع در پایین‌دست آنها تأکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند یک برنامه آینده‌نگرانه برای پایدارسازی وضعیت آب شرب مردم باشد.

نظارت جدی بر رعایت اصول فنی در اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی

استاندار آذربایجان شرقی خواستار نظارت جدی بر رعایت اصول فنی و مهندسی در اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی شد و گفت: دستگاه‌های مسئول به صورت مستمر، جدی و میدانی، پیگیر تخصیص اعتبارات و حل مشکلات اجرایی پروژه‌ها باشند و تنها به مکاتبه با دستگاه‌های ملی بسنده نکنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با حضور میدانی و هماهنگی و پیگیری ستادی، نسبت به شتاب بیشتر پروژه‌های آبرسانی کمک کنیم و در این زمینه از تمام ظرفیت‌های مدیریتی استفاده خواهیم کرد.

جبارعلی ذاکری بر توجه بیشتر به جنبه‌های فنی این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: رعایت اصول فنی برای پیشگیری از مشکلات دوره بهره‌برداری ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان ارائه کرد و گفت: پروژه جهادی آبرسانی به روستاهای استان در قالب ۳ مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های ورزقان، هشترود، کلیبر و خداآفرین اجرا می‌شود که تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد خانی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۲۱ روستای هدف‌گذاری‌شده، آبرسانی به ۳۰ روستا تمام شده و ۴۰ روستا نیز تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی استان در ۲۰ سال اخیر است، افزود: این پروژه‌ها به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود و پیگیر اضافه شدن ۵۵۰ روستای دیگر به جمع روستاهای هدف هستیم.

خانی افزود: علاوه بر این، عملیات آبرسانی در ۱۵۰ روستا در نقاط دیگر استان هم با مشارکت خیران در حال اجراست و در مجموع در ۲۶۲ روستا و ۳۲ شهر استان فعال هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});