• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از ناتوانی دولت در مدیریت ارز و مسکن تا افتخار به تیم ملی فوتبال و قدردانی از سپاه پاسداران

  • کد خبر : 87642
  • 15 آذر 1401 - 13:47
از ناتوانی دولت در مدیریت ارز و مسکن تا افتخار به تیم ملی فوتبال و قدردانی از سپاه پاسداران
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته دوم آذر ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص وقایع اخیر، نحوه مدیریت ارز توسط دولت، چرایی گرانی آبونمان مشترکان تلفن ثابت، تیم ملی فوتبال، نافرجامی در ساخت مسکن و… بودیم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

نماینده بستان‌آباد: دولت اراده مدیریت نرخ ارز را دارد اما نمی‌دانم بلد است یا نه!

غلامرضا نوری؛ نایب رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفته است: ما که نمی‌توانیم بحث مدیریت ارز را از هیئت‌ها و مداح‌ها بخواهیم، باید از کابینه بخواهیم که آن را مدیریت کنند. این دولت به این مجلس پاسخگو نخواهد بود و فشار آوردن زیاد در این حوزه نیز نتیجه‌ای ندارد.

وی ادامه داده است: دولت به گفته خودش همه کار‌ها را بلد است و ما منتظر اجرای آن‌ها هستیم، چون با فرض اینکه بلد هستند، ما به کابینه دولت رای اعتماد داده‌ایم که انشاء الله این فضا را مدیریت کنند، چراکه فرد یا افراد دیگری قرار نیست این موضوع را مدیریت کنند.

 

نماینده مردم اردبیل: برنامه‌های وزیر پیشنهادی تایید شد

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با برنامه‌ها و اهداف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داده است.

 

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر: طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را با الگوهای شاخص محلی و ملی آشنا می‌کند

   علیرضا منادی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت طرح ۳۱۳ سازمان دانش آموزی تاکید کرده است: طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی ، دانش‌آموزان را با الگوهای شاخص محلی و ملی آشنا می‌کند.

 

نماینده هشترود و چاراویماق: لزوم پرداخت خسارت کشاورزان شهرستان های هشترود و چاراویماق

سید حمزه امینی؛ نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفته است: چرا خسارت کشاورزان پرداخت نمی شود؟ شهرستان های هشترود و چاراویماق قطب تولید گندم آذربایجان شرقی بوده و انبار غله استان محسوب می شوند.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: خداقوت به بچه‌های غیرتمند تیم ملی عزیزمان

روح‌الله متفکرآزاد؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی قطر اینطور توئیت کرده است: «ایران در این تورنمنت نمایش ارزشمندی از خود نشان داد. بازی امروز اما فارغ از نتیجه‌اش، همدلی بی بدیلی را به ارمغان آورد، خداقوت به بچه‌های غیرتمند تیم ملی عزیزمان، تا ابد همدل و همراه باشید و بدانید یک ایران از اعماق وجود برایتان آرزوی موفقیت کرد و تلاشتان را ارج نهاد، بهتر است آنهایی که شکست تیم ملی مان خوشحالشان کرد بدانند این نتیجه بازی نیست که متحدمان می‌کند، بلکه گریستن و خندیدن برای یک امر ملی، انسجاممان را بیشتر می‌کند. پس فارغ از نتیجه ما پیروزیم»

 

نماینده مردم میانه: دلیل آبونمان ۲۰ هزار تومانی تلفن ثابت در شرایط اقتصادی فعلی چیست؟

سید مرتضی حسینی؛ نماینده مردم میانه در مجلس با انتقاد از افزایش آبونمان تلفن ثابت به ۲۰ هزار تومان، گفته است: با گرانی های فعلی چرا شرکت مخابرات نرخ آبونمان را تا این حد افزایش داده است. سوال این است که آیا با گرانی های فعلی و فشاری که به مردم تحمیل می شود شرکت مخابرات دچار آسیب مغزی شده که تا این حد اشتراک را افزایش داده است. لذا باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

 

توئیت سیدعلی موسوی؛ نماینده مردم ملکان:

« ‏ناراحتیم اما ناامید نیستیم. به فرزندانمان که مردانه جنگیدند افتخار می‌کنیمو امید داریم به فردایی که از آن ایران و ایرانی است. بچه‌ها مچکریم…»

 

نماینده کلیبر و خداآفرین: رفع مشکلات و توسعه شرکت های تولیدی هدف سفر وزیر کار به تبریز

حسین حاتمی، دبیر اول کمیسیون اجتماعی و نماینده کلیبر و خداآفرین اعلام کرده است که در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تبریز رفع مشکلات مجتمع های تولیدی نیمه فعال در استان و توسعه شرکت های فعال در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

نماینده مردم خدابنده: ۱۸ ماه فرصت سوزی در تولید مسکن

سید البرز حسینی؛ نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفته است: با ۱۷ الی ۱۸ ماهی که در وزارت راه و شهرسازی این دولت از دست دادیم به واقع کار وزیر جدید راه و شهرسازی سخت خواهد بود و باید در زمینه تحقق فرصت های این بخش تلاش کند.

وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور باید در حوزه مسکن ورود می کرد، تصریح کرده است: ما در این حوزه با دو ابر چالش مواجه هستیم؛ یک بخش حمل و نقل و دیگری مسکن. لذا رئیس جمهور در زمینه ابر چالش مسکن وعده هایی را به مردم داده است.

 

نماینده بستان‌آباد: مصوبه فیلترینگ شورای عالی امنیت ملی خاصیت مثبتی ندارد

 غلامرضا نوری قزلچه؛ عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت مجلس شورای اسلامی تصریح کرده است: فیلترینگی که در حال حاضر اعمال می‌شود بر مبنای مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور می باشد که نسبت به شرایط حاضر کشور پیش آمده است، ولی با توجه به آن چیزی که الان در فضای مجازی وجود دارد، معتقدم این نوع فیلترینگ خیلی کارآیی ندارد؛ ضمن این که به فعالیت‌های اقتصادی مردم در پلتفرم‌های متعارف آسیب می رساند.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین مناطق آزاد

مهدی عیسی‌زاده؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین مناطق آزاد خبرداده است.

 

رئیس فراکسیون مناطق آزاد کشور: ارس آبروی کل مناطق آزاد است

معصومه پاشایی؛ کشور نماینده مردم مرند و جلفا، منطقه آزاد ارس را آبروی کل مناطق آزاد دانسته و افزوده است: نیازمند اصلاح نگاه‌ها به مناطق آزاد و اعمال بسته‌های تشویقی و حمایتی برای فعالان در این مناطق هستیم.

 

نماینده ورزقان: مشکلات معدن سونگون برای آذربایجان، منافعش برای کرمان

الله وردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه منافع معدن بزرگ سونگون به مردم منطقه نمی‌رسد، تاکید کرده است: ارزش کنسانتره‌ای که از سونگون برای شرکت ملی مس بدست می‌آید، سالانه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است، اما با کمال تاسف دراذربایجاین غربی و تبریز ثبت نمی‌شود و مردم استان از منافع این معدن بی بهره اند.

 

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر: اجرای قانون هوای پاک نباید مشمول زمان شود

روح الله متفکر آزاد؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفته است: فراکسیون محیط زیست، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان محیط زیست وظیفه دارند تا نگذارند اجرای قانون هوای پاک مشمول زمان شود.

 

پزشکیان: باید قدردان سپاه باشیم که اگر نبود، کشور ۱۰۰بار تکه تکه شده بود!

مسعود پزشکیان؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اختلافات را جمع کنیم و مقابل دشمن با صدای واحد و گوش به فرمان رهبری باشیم تا کشورمان آباد شود، ادامه داده است: اگر سپاه نبود، کشور را تاکنون ۱۰۰ بار تکه تکه کرده بودند، باید قدردان نهادی باشیم که از کشور و عزت‌مان دفاع می‌کند.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تصویب واردات خودرو با تلاش کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مصطفی طاهری؛ نماینده مردم زنجان و طارم تصویب واردات خودرو و طرح اصلاح قانون معادن را از نتایج تلاش های کمیسیون صنایع مجلس یازدهم دانسته است.

 

نماینده مردم مشگین شهر: خنثی‌سازی جنگ ترکیبی نیازمند تدبیر ترکیبی است

 

محمود عباس زاده؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر بروز برخی حوادث و نارضایتی‌ها زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورد تا غفلت‌های گذشته را جبران و به تقویت عرصه‌های مختلف کمک کنند، افزوه است: جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران نیازمند تدبیر ترکیبی مسئولان است تا توطئه‌ها در ابعاد مختلف خنثی شود.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});