• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
10

آیین رونمایی پوستر کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب برگزار شد/ پردیس سینما ۲۹ بهمن افتتاح می شود

  • کد خبر : 87850
  • 17 آذر 1401 - 15:00
آیین رونمایی پوستر کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب برگزار شد/ پردیس سینما ۲۹ بهمن افتتاح می شود
یاز اکو - آیین رونمایی پوستر کاروان فرهنگي هنری روایت حبیب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سید محمدحسین بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه اصلی‌ترین برنامه، روایت حبیب، شب خاطره ملی دانست و تشریح کرد: روز سه شنبه ۲۲ آذر در مصلی امام خمینی با حضور راویان ملی و با روایت نسبت رزمندگان آذربایجان با شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری در دو سال و نیم گذشته به دنبال جوانگرایی و حمایت از هنر مردمی انقلاب بوده است بیان کرد: کاروان هنری روایت حبیب سال گذشته با پیشنهاد بنیاد حاج قاسم و با اجرای حوزه هنری آغاز به کار کرد که امسال در شمالغرب کشور به عنوان دومین استان، آذربایجان‌شرقی میزبان آنان است.

بلاغی در خصوص فضائل و ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی ابراز داشت: ویژگی‌های حاج قاسم بر کسی پوشیده نیست و امنیت ما مدیون حاج قاسم است که اجازه نداد به احوال کشورهای منطقه دچار شویم؛ و داعش را در پشت مرزها نگه داشت.

وی تاکید کرد: ما باید مکتب حاج قاسم را برای کارگزاران کشور بشناسانیم.

بلاغی گفت: حاج قاسم محور وحدت ملت ایران است و از آنجایی که امروز تلاش دشمن برای انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی است باید این زندگی و شخصیت این محور وحدت و محبت ملی را بازخوانی کنیم.

وی گفت: روز یکشنبه در فرهنگسرای الغدیر و روز دوشنبه در شهرستان ممقان برنامه‌های فرهنگی توسط سفیر فرهنگی کاروان حبیب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: محور حاج قاسم سلیمانی روز سه شنبه در محوطه مسجد کبود رونمایی خواهد شد.

بلاغی افزود: همچنین طراحان و گرافیست‌های تبریزی در قالب کارگاه و ورکشاپ پوستر روز دوشنبه در گالری حوزه هنری خلق اثر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۰ روز آینده پردیس سینمایی ۲۹ بهمن افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح این پردیس سینما، ظرفیت سینمایی تبریز دو برابر خواهد شد.

وی افزود: جمع هزینه کرد این پروژه بالغ بر ۳۶ میلیارد می باشد که ۸۰ درصد آن از اعتبارات ملی حوزه هنری دریافت شده و پردیس مراغه و میانه هم به همین شکل اعتباراتشان ملی است.

بلاغی با اشاره به اینکه نقشه تحولی حوزه هنری تدوین شده است، ابراز داشت: این نقشه مدیر محور و سلیقه محور نیست بلکه بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در آن دیده شده است. همچنین درحوزه موسیقی عاشیقلار بعد از چندین سال یک انسجام و حرکت رو به رشد خوبی داشتیم که از جمله این کارها آلبوم غیرت مولکی در ۶ قطعه در دست تولید است.

بلاغی ادامه داد: در حوزه فیلم کوتاه و مستند قدم‌های خوبی برداشته شده و ۶ فیلم در تهران در حال تایید است و ۱۵ فیلم ۱۰۰ ثانیه هم در حال تولید است.

وی گفت : در حال حاضر دو پروژه را پیش می‌بریم و آن هم تبدیل سالن‌های همایش فرهنگسرای الغدیر و فرشته به سینمای محله‌ای است که از بعد از ظهر تا شب به پخش فیلم‌ها بپردازند.

بلاغی بیان کرد: امیدواریم سینمای ۲۲ بهمن که ثبت ملی شده را تبدیل به موزه سینما کنیم.

وی خاطر نشان شد: رویداد ملی کاروان حبیب یکشنبه ۲۰، دوشنبه ۲۱ و سه شنبه ۲۲ آذر در تبریز برگزار خواهد شد که بخشی از برنامه‌ها دانش آموزی است و همچنین سلسله برنامه‌های زنگ حبیب در مدارس خواهیم داشت. همچنین برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب توسط حوزه هنری اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});