• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

شهرک صنایع دستی و گردشگری در تبریز احداث می شود

  • کد خبر : 883
  • 24 دی 1399 - 9:34
شهرک صنایع دستی و گردشگری در تبریز احداث می شود
پورمحمدی از طراحی و ساخت شهرک صنایع ‌دستی و گردشگری به مساحت ۵ هکتار در مجاورت شهر تبریز خبر داد.

به گزارش یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در مراسم اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی صنایع ‌دستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی به رونق و توسعه بخش گردشگری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع ‌دستی و رشته‌های بومی در استان‌ها از افتخارات کشور بوده و نشان‌دهنده آداب، رسوم و فرهنگ است که در اشتغال‌زایی نیز تأثیر بسزایی دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌شرقی بیش از ۱۳ هزار هنرمند دارای پروانه در ۸۵ رشته صنایع‌ دستی فعالیت می‌کنند و ۱۳ نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع ‌دستی توسط هنرمندان استان کسب کرده‌ایم که از این تعداد۶ نشان در رشته ورنی‌بافی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ۱۸۳ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌ دستی نیز توسط هنرمندان استان اخذ شده که ۴۶ نشان در رشته ورنی‌بافی و ۹ نشان در رشته چاپ باتیک است.

پورمحمدی با اشاره به ثبت شهر اهر به عنوان شهر ملی ورنی‌بافی، بیان کرد: ورنی‌بافی یکی از رشته‌های مهم استان بعد از قالی‌بافی است که در سال ۸۸ به عنوان میراث معنوی ثبت ملی شد.

وی افزود: این رشته عمدتا در شهرها و روستاهای منطقه ارسباران وجود دارد و در استان آذربایجان شرقی، ۱۰ درصد از جمعیت ۴۴ هزار نفری عشایر کوچ‌رو با این هنر آشنا هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});