• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تأسیس دفتر اتحادیه کشورهای اوراسیا در تبریز شد

  • کد خبر : 901
  • 25 دی 1399 - 9:44
استاندار آذربایجان شرقی خواستار تأسیس دفتر اتحادیه کشورهای اوراسیا در تبریز شد
پورمحمدی گفت: آذربایجان شرقی، دروازه دسترسی ایران به اتحادیه اوراسیا است.

به گزارش یازاکو به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی در نشست ویژه بررسی توسعه ارتباطات با ارمنستان که صبح امروز پنج شنبه در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه را از اولویت‌های اصلی استان برشمرد و گفت: مسئولیت توسعه مناسبات کشورمان با کشورهای همسایه از سوی مسئولان ارشد دولت به استان آذربایجان شرقی واگذار شده است.

وی با اشاره به مواضع کشورمان در قبال مناقشه قره‌باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان این مناقشه، با رویکرد بی‌طرفانه تمامی تلاش خود را برای حفظ مرزهای بین‌المللی، پایان جنگ و توسعه صلح و دوستی در بین دو کشور به کار گرفت.

پورمحمدی، آذربایجان شرقی را تنها دروازه ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اتحادیه اوراسیا برشمرد و اظهار داشت: انتظار داریم دفتر اتحادیه اوراسیا در استان، تأسیس شود و منطقه آزاد ارس نیز آماده حمایت همه‌جانبه در این خصوص است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت ترانزیتی ویژه استان، گفت: توسعه مناسبات اقتصادی و احداث بازارچه‌ها و شهرک‌های صنعتی مرزی از برنامه‌های جدی استان برای توسعه مناسبات با کشورهای دوست و همسایه است.

پورمحمدی همچنین بر توسعه همکاری‌های مشترک از قبیل نمایشگاه مشترک توانمندی‌ها و توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});