• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

افتتاح چهار واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان

  • کد خبر : 904
  • 25 دی 1399 - 9:48
افتتاح چهار واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان
چهار واحد صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان به‌ شکل ویدیو کنفرانسی به دستور رییس جمهوری در چهل و یکمین هفته از افتتاح‌ طرح‌های ملی به بهره برداری رسید.

به گزارش یازاکو مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان گفت: این طرح ها با مجموع سرمایه گذاری ۶۲ میلیارد تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و بیش از ۱۳۰ نفر اشتغال مستقیم به بهره برداری رسید.

مهدی علی اصغر زاده افزود: واحد تولید محصولات بهداشتی با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال و ۵.۲۰ میلیون یورو در مدت چهار سال با ظرفیت تولید ۸۰۰ دستمال مرطوب و ۶۰۰ تن پوشک بچه با اشتغال مستقیم ۶۰ نفر و غیرمستقیم ۱۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی همچنین گفت: واحد تولید مواد شوینده و بهداشتی با ظرفیت تولید ۲۶هزار و ۲۵۰ تن و اشتغال ۱۴۲ نفر و ۲۸۴میلیارد ریال در مدت یکسال اجرا شده است.

علی اصغرزاده ادامه داد: واحد فرآوری و بسته بندی مواد غذایی با ظرفیت سالانه ۴۰۰ تن و اشتغال ۶۰ نفر و واحد ساخت قطعات الکترونیک با ظرفیت چهار هزار عدد و اشتغال ۶۰نفر و سرمایه گذاری ۱۷۵میلیارد ریال در مدت سه سال اجرا شده است و امروز افتتاح شد.

منطقه ویژه اقتصادی سهلان در ۱۵ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی با وسعت ۲۰۵۲ هکتار در مجاورت جاده ترانزیت بین المللی ایران – ترکیه واقع شده که سال ۱۳۸۹با موضوع فعالیت عام ( خدماتی، تجاری و صنعتی) به تصویب هیات دولت رسیده و درسال ۱۳۹۰ ابلاغ شده است.

سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران بوده که با سابقه بیش از ۵۰ سال در زمینه انبار داری و خدمات گمرکی در حال فعالیت است.

خط راه آهن سراسری که ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می نماید از مجاورت منطقه ویژه اقتصادی سهلان گذشته و از طریق ۱۴ کیلومتر ریل اختصاصی در داخل منطقه امکان صادرات و واردات را برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان فراهم کرده است .

نزدیکی این منطقه به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که در حدود ۱۰ کیلومتر می باشد از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی سهلان است.

این منطقه نقطه ارتباطی میان مراکز تولیدی و مصرفی ایران با کشورهای آسیای میانه ، ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، عراق و ارمنستان بوده که با جمعیت ۱۶۰ میلیون نفر بازار هدف قابل توجهی برای ارایه محصولات تولیدی سرمایه گذاران این منطقه به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});