• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از زیان‌دهی صندوق های بازنشستگی تا نگرانی از جمع شدن سفره مردم و تشکیل کمیته محرومیت‌زدایی

  • کد خبر : 91790
  • 25 دی 1401 - 21:26

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته سوم دی ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص تورم، رانی و پیامدهای ناشی از آن، مشکلات صندوق های بیمه ای و نبود درایت لازم در بودجه بندی و مدیریت اقتصاد کشور ابراز نگرانی کرده اند. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته سوم دی ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص تورم،

رانی و پیامدهای ناشی از آن، مشکلات صندوق های بیمه ای و نبود درایت لازم در بودجه بندی و مدیریت اقتصاد کشور ابراز نگرانی کرده اند. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

برنامه ششم قبلاً یک سال تمدید شده و نظر بر تمدید دوم آن برای هفتمین سال نیست

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: برنامه ششم توسعه قبلاً یکسال تمدید شده و نظر بر تمدید دوم آن برای هفتمین سال نیست لذا نمی‌توانیم خلاف آئین‌نامه عمل کنیم و خواهش می‌کنم افراد نظرات شخصی خود را در مصاحبه‌ها به‌عنوان نظرات مجلس بیان نکنند.

تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی افزایش نمی‌یابد

  احمد علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی: در قانون جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است که بعد از هر دوره‌ی ۱۰ ساله می‌توان حداکثر ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

در این دوره از طرح افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده‌‌ی جدیدی برای آذربایجان شرقی در نظر نگرفته‌اند.


تشکیل کمیسیون خدمت و محرومیت‌زدایی برای نخستین بار در مجلس یازدهم

کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت‌زدایی برای نخستین بار در مجلس یازدهم تشکیل و علی موسوی؛ نماینده مردم ملکان به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

صندوق های بازنشستگی زیاد‌ده هستند

عیسی زاده؛ نماینده میاندوآب: در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از زیان ده بودن اکثر صندوق های بازنشستگی: از مجموع ۱۸۷ شرکت بازنشستگی، ۴۳ شرکت سودآور است. بعضی از شرکت های زیان ده از شرکت های سودده پول می گیرند تا تعادل برقرار شود. کجای دنیا این عدالت است؟ نمایندگان؛ شما این عدالت را چطور می نویسید؟

 

تغییر تصمیم‌گیران گشایشی در حوزه‌ی اقتصادی ایجاد نمی‌کند

احمد علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: دولتمردان ما فکر می‌کنند با تغییر تصمیم‌گیران بتوانند در حوزه‌ی اقتصادی گشایشی ایجاد کنند اما این تصور اشتباه است.ما تصور می‌کنیم اگر مردم را از حوزه‌ی سیاست و اقتصاد کنار بگذاریم، موفق می‌شویم که این مهم کاملا اشتباه است.

تامین مالی زنجیره‌ای گامی موثر در مسیر«خودکفایی اقتصادی» است

اله‌وردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: چالش‌های تامین مالی تولید اکنون مهم ترین معضل این بخش بوده که به بیکاری قشر اعظمی از جوانان نیز منجر شده است. تامین مالی زنجیره‌ای گامی در مسیر خودکفایی اقتصادی است.


طرح ساماندهی کارکنان برای رفع مشکلات کارکنان شرکتی

احمد محرم‌ زاده؛ نماینده مردم اهر و هریس: طرح ساماندهی کارکنان برای رفع مشکلات کارکنان شرکتی هر چه سریع تر نهایی و تصویب شود.

مناطق آزاد ماکو و ارس مقصد گردشگران خارجی شود

معصومه پاشایی؛ رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد ماکو را بهترین موقعیت برای جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خارجی توصیف کرده است:‌همجواری این منطقه با کشور ترکیه، وجود نیروی انسانی غنی، تولید را در این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی با صرفه می کند.

عملیات عمرانی تکمیل ورزشگاه ۳ هزار نفری ابهر در هفته های آتی شروع می شود

حسن شجاعی علی آبادی؛ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه: در نشست نیکزاد با وزیر ورزش مقرر شد اعتبار لازم برای تکمیل ورزشگاه ۳ هزار نفری ابهر اختصاص یابد که با این حساب در هفته های آتی عملیات عمرانی تکمیل این پروژه آغاز می شود.

دولت از طرح ممنوعیت تعطیلی واحدهای تولیدی حمایت کند

محمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: طرح ممنوعیت تعطیلی واحدهای تولیدی، اقدام مجلس برای حمایت از این بخش بود که در آن پیش‌بینی و پیشنهاد کرده بودیم که تعطیلی واحدها و حتی بازداشت مدیران آنها تنها با تشخیص و رأی شورای تامین هر استان بود اما با وجود همراهی دولت تنها به‌خاطر یک رأی کمتر مصوب نشد.

اصلاح ساختاری صندوق ‌‌ها انجام شود

ولی اسماعیلی؛ نماینده مردم گرمی: غیر از دو صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، سایر صندوق های فعال در کشور فاقد هرگونه قانون هستند که باید برای آنها قانونگذاری شود.

مبادا سفره مردم بر اثر گرانی‌ها جمع شود

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی: در دولت گذشته مدعی بودیم که سفره مردم کم‌رنگ‌تر شده، مبادا کاری کنیم در این دولت سفره مردم جمع و یا بیش از این آسیبی به معیشت مردم وارد شود.

به دولت تأکید می‌کنیم اول برنامه را ارائه دهد و در رسانه‌ها مجلس را تحت فشار نگذارد

سید غنی نظری خانقاه؛ نماینده مردم خلخال: به دولت تاکید می کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را، و در رسانه ها مجلس را تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.

 

بودجه سه دوازدهم فساد زا خواهد بود

کاظم موسوی؛ نماینده مردم اردبیل: اینکه بخواهیم بودجه ۱۴۰۲ را سه دوازدهم تصویب کنیم اتفاق خوشایندی نیست، بنده مخالف بودجه ی سه دوازدهم هستم. معتقدم که بودجه سه دوازدهم فسادزا خواهد بود.

اندیشکده‌ها نیاز امروز برای اداره مطلوب کشور است

مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی: اندیشکده‌ها نیاز امروز برای اداره مطلوب کشور است و باید اعتراف کنیم که با کمبود افراد اندیشکده‌ای که در موضوعات مرتبط کار کنند، مواجه هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});