• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ماسک متهم به کلاه برداری شد

  • کد خبر : 92011
  • 27 دی 1401 - 13:45
ماسک متهم به کلاه برداری شد
یاز اکو_ ایلان ماسک به دلیل توئیت تسلا با محاکمه کلاهبرداری در ایالات متحده روبرو است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت ایلان ماسک ، مدیرعامل غول خودروهای الکتریکی تسلا ،به دلیل ادعای دستکاری در بازار سهام با یک توییت پس از رد درخواست او برای انتقال پرونده به خارج از کالیفرنیا توسط یک قاضی فدرال، محاکمه خواهد شد.

این پرونده به آگوست ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، زمانی که ماسک در توییتی اعلام کرد که بودجه کافی برای خصوصی کردن تسلا در اختیار دارد و باعث گردبادی در قیمت سهام این شرکت شد.

ماسک به سرعت توسط سهامداران به دلیل هزینه میلیاردها دلاری با پست توییتری که گفته بود بودجه برای خرید سهامداران شرکت “تامین” شده است، مورد شکایت قرار گرفت.

به گفته سخنگوی دادگاه، قاضی ادوارد چن در ۱۳ ژانویه از انتقال دادرسی به تگزاس، که ماسک دفتر مرکزی تسلا را در آن جابجا کرد، خودداری کرد و قرار است فردا انتخاب هیئت منصفه آغاز شود.

وکلای مدافع استدلال کرده بودند که این مولتی میلیاردر از محاکمه عادلانه در سانفرانسیسکو برخوردار شود، جایی که او در اواخر اکتبر توییتر را خرید و از زمان تصدی بر این شرکت رسانه های اجتماعی به طور گسترده به دلیل تصمیماتش مورد انتقاد قرار گرفته است.

ماسک پس از تسلط بر توییتر، بیش از نیمی از ۷۵۰۰ کارمند خود را که بیشتر آنها در سانفرانسیسکو بودند، اخراج کرد و سیاست های تعدیل محتوای سایت را به شدت تغییر داد.

توییت کوتاه ماسک در سال ۲۰۱۸ توجه مقامات را به خود جلب کرده است.

ناظر بازار سهام ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دستور داد، ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا کناره‌گیری کند و ۲۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});