• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اینترنت همراه در حوزه‌های کنکور محدود می‌شود

  • کد خبر : 92103
  • 28 دی 1401 - 12:30
اینترنت همراه در حوزه‌های کنکور محدود می‌شود
یاز اکو - سازمان سنجش آموزش کشور، در ارتباط با محدودیت اینترنت در ساعات برگزاری کنکور نوبت اول ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است:

«آزمون سراسری از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده های آنها به نتیجه آن گره خورده است و از سوی دیگر رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی در این آزمون زمینه رشد علمی کشور و آینده‌ای درخشان برای میهن اسلامی را رقم خواهد زد.

در سال‌های اخیر رشد فناوری‌های ارتباطی امکان سوء استفاده برخی گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری را فراهم کرده و تلاش می کنند سؤالات آزمون سراسری را پس از شروع آزمون به وسیله ابزارهای الکترونیکی شبه جاسوسی در زمان کوتاهی به خارج از حوزه‌های امتحانی ارسال نموده و پاسخ سؤالات را برای برخی داوطلبان ارسال نمایند که البته با تمهیدات اتخاذ شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی این اقدامات در نهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان جلوگیری شده است.

در سال جاری نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه خواهد کرد که این اقدام جای تشکر و قدردانی دارد.

حفاظت از سلامت آزمون سراسری نه تنها مطالبه و خواسته داوطلبان و خانواده‌های آنها بلکه مورد حمایت عموم مردم است و ضمن پوزش از ساکنین اطراف محل حوزه‌های برگزاری آزمون به جهت اختلال ارتباطی از همراهی این عزیزان سپاسگزاریم.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});