• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

افزایش ۱۵ درصدی حمل‌ونقل بار طی ۹ ماهه سال‌جاری در زنجان

  • کد خبر : 92432
  • 01 بهمن 1401 - 16:00
افزایش ۱۵ درصدی حمل‌ونقل بار طی ۹ ماهه سال‌جاری در زنجان
یاز اکو - رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان میزان بار جابه‌جا شده (ترانزیت و بین‌المللی) در استان را طی ۹ ماهه سال‌جاری را بیش از ۷۵ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، علی‌اصغر عباسی ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره در ۹ ماهه امسال با اشاره به فعالیت شرکت‌های «یلدا ترابر» و «طلایه‌داران غدیر» در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در استان، عنوان کرد: میزان بار جابه‌جا شده ترانزیت و بین‌المللی در ۹ ماهه سال‌جاری ۷۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استان زنجان و قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق و مسیر ترانزیتی کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان و کشورهای اروپایی، روزانه علاوه بر پذیرش وسائط نقلیه حامل اقلام وارداتی و صادراتی از کشورهای مقصد و مبدا، میزبان عبور وسایل نقلیه حامل کالاهای وارداتی و صادراتی به کشورهای ثالث است.

رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، عموم اقلام صادراتی از زنجان به کشورهای مقصد را شمش روی، شمش و کلاف فولادی، رول کاغذی، کشمش، محصولات لبنی عنوان کرد و گفت: عموم اقلام وارداتی نیز از کشورهای مقصد به زنجان، خاک روی، پنبه و الیاف را شامل می‌شود.

عباسی در ادامه به وضعیت شرکت‌های مسافربری بین‌المللی استان که در مسیرهای استانبول ترکیه و اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند نیز اشاره و زمان سرویس‌های منظم کشور ترکیه – استانبول را روزهای پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ صبح از شرکت بین‌المللی لوان نور (تعاونی ۸ زنجان) عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});