• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

راه اندازی اورژانس ریلی در آذربایجان شرقی ضروری است

  • کد خبر : 92474
  • 02 بهمن 1401 - 10:00
راه اندازی اورژانس ریلی در آذربایجان شرقی ضروری است
یاز اکو- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم تأسیس اورژانس ریلی در یکی از واگن‌های قطارهای مسافربری حوزه آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد موقری در جلسه تدوین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به منظور کاهش بزه ورود غیرمجاز به حریم راه آهن و حوادث ناگوار متعاقب آن، با اشاره به هماهنگی و برنامه ریزی در راستای کاهش حوادث مربوط به راه آهن بر اساس تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی قوه قضائیه و مدیریت بحران کشور، راه اندازی و تاسیس اورژانس ریلی را گامی مهم و اثرگذار در کاهش حوادث و برخی بزه کار ها در حریم خطوط آهن توصیف کرد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر ریلی راه آهن، تمرکز افراد و حاشیه نشینی اهالی در حریم راه، اظهار داشت: در این خصوص پیشنهادات اصلاحی برای چگونگی و شرایط و ضوابط ساخت و ساز در حریم راه آهن به منظور پیگیری و اقدام قانونی باید به مدیریت بحران استانداری ارسال شود.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع حوادث ناگوار و سانحه های غیرمترقبه در واگن ها، مسیر و تاسیسات ریلی که منجر به جراحت و فوت مسافرین و افراد ساکن در حریم راه ها می شود، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی پیشنهاد تأسیس اورژانس ریلی و یا تعبیه واحدهای اورژانس در واگن های قطارها را به معاونت اجتماعی قوه قضاییه و راه آهن کشور ارسال می کند.

در این جلسه مقرر شد اداره کل راه آهن آذربایجان نقطه نظرات و مشکلات مربوط به بیمه مسیر ریل و وسایل و ابزارهای مرتبط با ریل و تاسیسات ریلی را به صورت مدون تهیه و تکمیل کرده و جهت صدور دستور قضایی به بیمه مرکزی آذربایجان شرقی و الزام آن به بیمه نمودن موارد اشاره شده از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیر ی از وقوع جرم دادگستری اقدام کند.

همچنین اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان مکلف شد کلیه نقاط حادثه خیز مسیر و حریم ریلی آذربایجان شرقی را به همراه پیشنهادها و نکات آموزشی و فرهنگ سازی برای حاشیه نشینان حریم ریلی تهیه و جهت انعکاس به دادستان های شهرستان های تابعه استان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کند.

در سه ماه گذشته ۲ حادثه قطار منجر به فوت در محدوده راه آهن آذربایجان رخ داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});