• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اتاق عملیات بهره وری آذربایجان شرقی را با حضور نخبگان فعال می‌کنیم

  • کد خبر : 92526
  • 02 بهمن 1401 - 12:10
اتاق عملیات بهره وری آذربایجان شرقی را با حضور نخبگان فعال می‌کنیم
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ایجاد اتاق عملیات بهره وری آذربایجان شرقی نیاز توسعه ای استان است، گفت: بسیار مصر هستیم اتاق عملیات و فکر بهره وری استان را با حضور نخبگان، فعال و تمام بخش‌ها را درگیر امر ‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد فرشکاران روز یکشنبه در جلسه توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان اظهار کرد: بهره وری موضوع مهمی است که تاثیرات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد و نظام اجرایی و اداری استان نشان می‌دهد.

وی افزود: برای بالا بردن میزان ارزش افزوده با توجه به سرمایه‌گذاری‌های ثابت یک سهم حدود سه درصدی برای بهره‌وری منظور شده است که در این راستا سازمان ملی بهره وری کشور برش های استانی شاخص های ارزیابی اختصاصی و عمومی را از طریق دستگاه های ملی کشور به استان ها ارسال می‌کند.

وی یادآور شد: برش های استانی سند در اجزا و لایه‌های متفاوت اجرایی هر استان نقش خود را نشان خواهد داد.

فرشکاران ادامه داد: در مورد دستگاه هایی که برش ملی ندارند، سازمان ملی بهره وری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها را موظف کرده شاخص‌ها را تعریف کنند؛ در مورد دستگاه‌های فرابخشی هم سازمان ملی بهره‌وری ورود می یابد و شاخص‌ها را احصاء می‌کند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد این شاخص ها بیشتر به سمت رتبه بندی می رود تا اینکه میزان تاثیر بهره وری را در اقتصاد استان نشان دهد؛ به همین دلیل در استان نشست های متعددی را با حضور دستگاه های اجرایی برگزار کردیم تا الگوهای سازمان ملی بهره وری را بررسی کرده و نقش بهره وری را در ایجاد ارزش افزوده استان ارتقا دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بسیار مصر هستیم اتاق عملیات و فکر بهره وری استان را با حضور نخبگان، دانشگاهیان و دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی که در افزایش بهره وری موفق عمل کرده اند، تشکیل دهیم.

فرشکاران اظهار کرد: در هفته جاری به صورت عملیاتی وارد بحث کلان بهره وری می‎ شویم و گزارش و خروجی اقدامات را در اختیار مقام عالی استان و دستگاه های اجرایی قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});