• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

چاپ کتاب تحت تاثیر تکنولوژی های نوین/ حمایت‌های دولتی بیشتر شود

  • کد خبر : 92763
  • 04 بهمن 1401 - 12:45
چاپ کتاب تحت تاثیر تکنولوژی های نوین/ حمایت‌های دولتی بیشتر شود
یاز اکو - یک نویسنده تبریزی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، میزان استقبال عموم مردم از خرید کتاب را بیش از گذشته کاهش داده است، بر ضرورت افزایش حمایت های دولتی مانند بن کتاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، کریم میمنت نژاد در خصوص وضعیت چاپ و نشر کتاب در آذربایجان شرقی اظهار کرد: وضعیت کتاب استان از بابت اینکه در کل کشور وضعیت اقتصادی مناسب نیست، نوشتن، تألیف و نشر کتاب دشوار شده و چاپ و نشر آن از بابت هزینه‌ها نیز مشکل دیگری شده است که با کاهش قدرت خرید مردم، خرید کتاب نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: فرصت‌هایی که توسط تکنولوژی و فناوری اطلاعات ایجاد شده هم بی‌تاثیر نبوده‌اند و استقبال از کتاب‌های چاپی محدودتر شده است.

وی افزود: در تمام دنیا کتاب حمایت‌های دولتی دارد و از طبقات مختلف مردم حمایت‌های دولتی انجام می‌شود که در کشورها هم مرسوم است و بن‌ها و یارانه‌های کتاب از جمله آن است اما باید تقویت شود.

میمنت نژاد خاطرنشان کرد: کتاب در هر حوزه‌ای امکان نشر دارد و مردم می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنند اما کتاب مورد استقبال مردم به چاپ دوم و سوم می‌رود و بقیه در چاپ اول می‌مانند.

وی با تاکید بر به‌عنوان نویسنده حمایت‌های خاصی تاکنون از دولت ندیده‌ایم، یادآور شد: اگر بازخورد و حمایت‌های مردمی نباشد، نویسندگان مأیوس می‌شوند و عکس‌العمل مردم موجب دلگرمی نویسنده‌ها می‌شود.

وی افزود: معیشت ما به اقتصاد وابسته است و حال اقتصاد ما خوب نیست و در سبد خانوار، کتاب در جایگاه‌های بعدی است و مردم ابتدا به دنبال تأمین معیشت خود هستند؛ بنابراین ابتدا باید معیشت بهبود یابد تا از مردم هم انتظار خرید کتاب را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});