• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

اشتباهات مهندسی در شهر تبریز!

  • کد خبر : 92902
  • 05 بهمن 1401 - 17:00
اشتباهات مهندسی در شهر تبریز!
یاز اکو - نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اشتباهات مهندسی که در شهر به چشم می‌خورد، مهندسان مرتکبش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون بابایی‌اقدم، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ظهر امروز در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: چند سوال دارم که خواستار پاسخ آنها هستم، اول اینکه کل هزینه‌کرد این پروژه تا به امروز چند بوده و برای تکمیل آن نیازمند چه مبلغی هستیم! دوما اینکه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه چه میزان است!

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اشتباهات مهندسی که در شهر به چشم می‌خورد، مهندسان مرتکبش شده‌اند، نمونه‌ای از این محصولات در پروژه اتوبان ولایت مشهود است، اگر بخواهیم آن پروژه را ادامه دهیم با موارد ناشایستی مواجه خواهیم شد، پیشنهادم این است ابتدا مشکل این طرح رفع شده و بعدا ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان شورای شهر اکنون سیاست‌گذار مسائل شهری هستیم، افزود: ما به ازای هزینه‌هایی که در این پروژه صورت گرفته سودش به شهر و شهرداری چیست!، آیا با این پروژه فضای فعالیت برای شهرک‌سازان و انبوه‌سازان را می‌خواهند گسترش دهند!

بابایی‌اقدم خاطرنشان کرد: همانطور که مستحضرید شهرداری با مشکلات مالی مواجه می‌شود، حداقل هزینه‌هایی که در این پروژه صورت خواهد گرفت مورد بازبینی قرار گیرد، موضوع پروژه اتوبان ولایت به صورت جزئی شفاف‌سازی شود و در بحث بودجه‌ای برای آن تصمیماتی اتخاذ شود.

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه افزود: قبلا خط پروژه درست بود که باید آن را اجرایی می‌کردند، شهرداری با قرارگاهی به عنوان epc طرف قرارداد بوده که طی پیشنهادی گفته شده می‌خواهند قوسی را در طرح اجرایی کنند ولی مصلای تا به امروز با آن پیشنهاد موافقت نکرده است چراکه فضای سبز را با مشکل مواجه می‌کند.

این عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بنده با این طرح مخالف بودم و کتباً امضا کرده‌ام، چراکه این طرح برای فضای سبز مشکل ایجاد می‌کند و آن را در سرانه کاهش می‌دهد، پیشنهادی که طرفین امضاء کرده است، هم رد شده است.

سناریوهای مختلف در این پروژه تعریف شود

احد صادقی، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه تصریح کرد: انتظار این است که سناریوهای مختلف در رابطه با این پروژه تعریف شود تا ما پس از استماع طبق آن تصمیم‌گیری کنیم، واقعیت این است که در انتخاب پروژه‌های شهری اولویت‌بندی مد نظر نبوده و نمی‌دانیم کدام پارامترها آنها را مشخص می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: سلیقه افراد منجر به ارائه پروژه در بودجه می‌شود و ما نیز طبق آن پیش می‌رویم، بر اساس طرح‌ها اولویت‌بندی هر پروژه مشخص نیست و مدیریت پروژه هم مورد غفلت است.

صادقی یادآور شد: لازم است مشاور به این طرح‌های عمرانی کمک کند تا سناریوها به صورت ریز مشخص شود و برآورد عددی و زمانی آن نیز مشخص شود.

در پایان این جلسه در رابطه با تمهیدات اجرای پروژه‌های عمرانی در فصل زمستان گزارشی ارائه شده و مقرر گردید در جلسه هفته آینده به صورت جزئی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});