• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

«خوشاکو» تنها ترین پیست اسکی آذربایجان غربی در انتظار حمایت مسئولان/ ورود گردشگران به منطقه باعث رونق اقتصادی است

  • کد خبر : 94013
  • 15 بهمن 1401 - 14:30
«خوشاکو» تنها ترین پیست اسکی آذربایجان غربی در انتظار حمایت مسئولان/ ورود گردشگران به منطقه باعث رونق اقتصادی است
یاز اکو - پیست اسکی خوشاکو ارومیه وسیع ترین و برف گیرترین پیست اسکی کشور به شمار می رود به دلیل قرار گرفتن این پیست در منطقه مرزی و همچنین هم مرزی ارومیه با کشورهای ترکیه و عراق پیست اسکی خوشاکو قابلیت گردشگری و جذب توریست زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، پیست اسکی خوشاکوی ارومیه به دلیل قرار گرفتن در منطقه مرزی و قابلیت بالا در بخش گردشگری، با وجود قدمتی بیش از ۳۰ سال نتوانسته در سطح استانی و ملی معرفی شود ظرفیت بی بدیل گردشگری در منطقه بکر و آب و هوایی مناسب که در سایه بی توجهی مسئولان و عدم حمایت از سرمایه گذار در این منطقه روزبروز اوضاع نامناسب تری پیدا می کند.

با وجود ظرفیت های بالای پیست اسکی خوشاکو در جذب گردشگر و همچنین توسعه ورزش های زمستانی، مشکلات زیرساختی از جمله راه دسترسی نامناسب، نبود مکان مناسب اقامتی برای گردشگران، نبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز ورزش اسکی، بخشی از مشکلات این مکان ورزشی به شمار می رود.

سنگ اندازی مسئولان جلوی سرمایه گذاری در این منطقه را گرفته است

مسعود قهرمانلو رئیس هیات اسکی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا،با بیان اینکه از ۱۵ سال قبل اقدام به سرمایه گذاری در پیست اسکی خوشاکوی ارومیه کرده است گفت: متاسفانه سنگ اندازی برخی مسئولان استانی و محلی جلوی سرمایه گذاری در این منطقه را گرفته است‌

قهرمانلو افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه خوشاکو و تردد مسافران و ورزشکاران به پیست اسکی این منطقه علاوه بر جاده شوسه موجود به یک مسیر دیگر نیز نیاز دارد تا در هنگام بارندگی از ترافیک در این مسیر جلوگیری شود.

رئیس هیأت اسکی استان ادامه داد: بنابراین برای احداث جاده اقدام به خرید بخشی از اراضی محل احداث جاده از کشاورزان کردیم و بخشی دیگر از اراضی که متعلق به منابع طبیعی بود را نیز از منابع طبیعی خریداری کردیم.

وی افزود: با وجود خریداری اراضی مورد نیاز ساخت جاده و همچنین دریافت مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه و احداث جاده طی دو سال گذشته بخشداران کنونی و قبلی منطقه از صدور پروانه ساخت سر باز زده و عملا جلوی سرمایه گذاری در این منطقه را گرفته و در مسیر توسعه پیست اسکی خوشاکو سنگ اندازی می کنند..

وی افزود: به رغم اینکه تمرد از قانون و عدم صدور پروانه را به اطلاع فرمانداران قبلی و فعلی ارومیه رساندیم تاکنون هیچ اقدام موثری در راستای حل این مشکل صورت نگرفته و همچنین رایزنی و گفت و گو های مختلف با معاونت استانداری نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

قهرمانلو با بیان اینکه،کمبود پارکینگ در این پیست نیز یکی دیگر از مشکلات مراجعه کنندگان به این منطقه است گفت: جهت احداث پارکینگ اقداماتی در این منطقه صورت گرفته بود که متاسفانه با مزاحمت ها و سنگ اندازی های گوناگون فرماندار. بخش سیلوانا مواجه شدیم و احداث پارکینگ نیز در این منطقه متوقف شد.

وی افزود: بخشدار و فرماندار سیلوانا با مراجعه به معدن شن و ماسه،صاحب معدن را تهدید کرده اند تا از فروش سن و ماسه برای احداث پارکینگ در منطقه خوشاکوی ارومیه خودداری کند.

رئیس هیات اسکی استان با بیان اینکه سرمایه گذاری در این منطقه از ۱۵ سال قبل و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی آغاز شده گفت: این حجم از سرمایه گذاری اگر در جاهای دیگر انجام می شد سرمایه گذار چندین برابر سود برداشت می کرد ولی متاسفانه در این منطقه نه تنها سودی حاصل ما نشده بلکه ما را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.

رئیس هیات اسکی استان گفت: با سرمایه گذاری در این منطقه و احداث هتل به صورت مستقیم برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی صورت می گیرد .

وی به احداث بازارچه فروش محصولات روستایی در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: با احداث هتل در منطقه ورود مسافران و ورزشکاران و گردشگران به منطقه افزایش پیدا می‌کند و با ایجاد بازارچه های فروش روستاییان می توانند محصولات تولیدی خود را در این بازارچه ها برای فروش عرضه کنند.

قهرمانلو ادامه داد: ورود گردشگران به منطقه و خرید و فروش محصولات تولیدی روستاییان در این منطقه موجب رونق اقتصادی منطقه نیز می شود .

وی در ادامه به ادعای کذب برخی رسانه ها و اهالی منطقه در رابطه با مجروح شدن اهالی منطقه توسط راننده کامیون حمل شن و ماسه اشاره کرد و گفت: این ادعاها کذب بوده و از مراجع قانونی در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی همچنین به ادعای برخی از افراد محلی مبنی بر وجود تپه باستانی در این منطقه اشاره کرد و گفت: این ادعا کذب بوده چون برای سرمایه گذاری در این منطقه از ۱۶ ارگان رسمی استعلام شده و جوابی تمام استعلامات در پرونده سرمایه گذاری این منطقه موجود است.

رئیس هیات اسکی استان در خاتمه خاطر نشان کرد: با درخواست سرمایه گذار نماینده دادستان به این موضوع ورود کرده و فعلا تمامی اقدامات پروژه تا تعیین تکلیف موضوع تعلیق شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});