• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند

  • کد خبر : 94191
  • 17 بهمن 1401 - 12:30
بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سکونت بیش از 900 هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های ناکارآمد و مناطق حاشیه شهرها، گفت: توانمندسازی ساکنان این مناطق و ایجاد زمینه‌های مناسب برای مهاجرت معکوس، دو اولویت اساسی در سامان‌دهی این مناطق است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم، دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، در نشست بررسی روند اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار استان که با حضور جانشین وزیر کشور در اجرای این طرح تشکیل شد، گفت: سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در استان نیز پیگیری‌های جدی در این رابطه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹ شهر آذربایجان شرقی مبتلا به معضل حاشیه‌نشینی هستند، افزود: ۹۰۰ هزار نفر در کل استان و ۴۵۰ هزار نفر در تبریز، ساکن بافت‌های ناکارآمد و مناطق حاشیه‌ای هستند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای خارج کردن این جمعیت از وضعیت نابسامان، دو کار اساسی لازم است؛ یکی توانمندسازی آنها و دیگری ایجاد زمینه‌های مناسب برای مهاجرت معکوس آنان از جمله اقتصادی کردن فعالیت‌های کشاورزی در مناطق روستایی.

وی افزود: مسأله دیگری که درخصوص این مناطق وجود دارد، مسیرگشایی و جابه‌جایی بخشی از ساکنان آنهاست که در تبریز این کار شروع شده و محدوده‌ای را برای احداث ۷ هزار واحد مسکن برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته‌ایم.

خرّم، موازی‌کاری را مهم‌ترین آسیب این حوزه دانست و گفت: در سطح کلان کشور هم سازمان‌ها و نهادهای مختلف از یک طرح منسجم و فراگیر پیروی نمی‌کنند که این باعث شده بخشی از امکانات و اعتبارات این حوزه مستهلک شده و نتیجه مطلوب هم به دست نیاید.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار، وضعیت ساکنان این مناطق روزبه‌روز بهبود یافته و از آسیب‌های اجتماعی متعدد ناشی از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});