• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

کاشت نهال رایگان در حیاط خانه شهروندان تبریزی

  • کد خبر : 96080
  • 02 اسفند 1401 - 15:00
کاشت نهال رایگان در حیاط خانه شهروندان تبریزی
یاز اکو - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام رایگان نهال میوه در این سازمان، گفت: در آستانه فصل بهار و سال نو حدود ۲۰ هزار اصله انواع نهال میوه به صورت رایگان در حیاط، جلوی منازل یا محوطه مجتمع‌های مسکونی شهروندان کاشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیامک آسیایی، روز سه شنبه با اشاره به اینکه در صورت تقاضا و استقبال شهروندان این تعداد افزایش می یابد، افزود: در این راستا ۶ گونه نهال‌ میوه شامل آلبالو، بادام، سیب، زردآلو، گوجه‌سبز و آلو در نظر گرفته شده که مطابق درخواست شهروندان در محل‌های مورد نظر کاشته خواهند شد.

وی اظهار کرد: سامانه اینترنتی ثبت نام رایگان نهال میوه در آستانه فرارسیدن هفته درختکاری و جهت ترویج بیشتر فرهنگ نهالکاری در سطح شهر در قالب اجرای طرح «خانه سبز» راه اندازی شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: شهروندان متقاضی کاشت نهال می‌توانند تا پنجم اسفند با مراجعه به وب سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز به آدرس parks.tabriz.ir نسبت به ثبت درخواست خود و تعیین تعداد و نوع نهال مورد نظر اقدام کنند.

آسیایی، با بیان اینکه این سازمان نیز پس از جمع بندی تقاضاهای شهروندان اقدام به خرید نهال های میوه می کند، ادامه داد: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام همکاران حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با مراجعه به آدرس‌های اعلام شده به تفکیک مناطق نسبت به کاشت نهال‌های درخواستی اقدام خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ویژه «مدارس سبز» همزمان با هفته درختکاری در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز، یادآور شد: مقدمات اجرای این طرح نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در حال انجام است.

آسیایی، افزود: در این طرح نیروهای این سازمان در مدارس و مراکز آموزشی که امکان و بستر مناسب کاشت وجود داشته باشد اقدام به غرس نهال‌های مناسب خواهند کرد و نگهداری از آن ها نیز به عهده مدارس است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});