• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به پایاب سدهای آذربایجان‌شرقی/ سال آینده ۵ هزار هکتار از پایاب سدهای استان اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 96809
  • 09 اسفند 1401 - 9:30
اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به پایاب سدهای آذربایجان‌شرقی/ سال آینده ۵ هزار هکتار از پایاب سدهای استان اجرایی می‌شود
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به پایاب سدهای استان خبر داد و گفت: امسال ۴۸۰۰ هکتار از پایاب سدهای موجود در استان به بهره‌برداری رسیده که این رقم در سال آینده ۵ هزار هکتار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، جبارعلی ذاکری در کمیته راهبری سد سهند هشترود، اظهار کرد: تکمیل پایاب سدهای استان جزو اولویت‌های دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی است و این موضوع به صورت جدی از سوی استانداری دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم گفت: در سفر رئیس جمهور به استان در حدود ۶ هزار میلیارد تومان به طرح‌های آب، برق و فاضلاب استان تخصیص یافته است.

یوسف غفارزاده تصریح کرد: این طرح‌ها شامل آب و کشاورزی، تامین آب کشاورزی، آبرسانی و تامین آب در شهرها و روستاهای استان، تامین آب صنایع، تامین برق روستایی، ترمیم برق شبکه‌های روستایی و ایجاد پست های برق در آذربایجان‌شرقی است.

وی افزود: از این میزان اعتبار نزدیک پنج هزار میلیارد تومان مربوط به بخش آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی است.

فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی هم با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در هشترود خاطرنشان کرد: ظرفیت سد سهند هشترود ۱۳۵ میلیون متر مکعب است که می تواند در توسعه صنعت در استان نقش بسزایی داشته باشد.

فرماندار هشترود هم با بیان اینکه پایاب‌های فازهای ۱تا ۵ سد سهند برای اولین بار به صورت مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، گفت: تا ۲ سال آینده تمام فازهای سد از این طریق به اتمام خواهد رسید.

علیرضا توری خاطرنشان کرد: در این طرح سرمایه‌گذار به جای دریافت هزینه از کشاورزان در هنگام برداشت محصول طلب خود را اخذ خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});