• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

مطالعات ترافیکی پروژه‌ها، سال آینده به کمک جامعه مهندسی انجام می‌شود

  • کد خبر : 97010
  • 10 اسفند 1401 - 12:00
مطالعات ترافیکی پروژه‌ها، سال آینده به کمک جامعه مهندسی انجام می‌شود
یاز اکو - شهردار تبریز در دیدار صمیمی با دانشجویان دانشگاه تبریز به مناسبت روز مهندس، توجه روزافزون به مهندسی را موجب هموار شدن بستر توسعه پایدار شهری دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در آیین گرامیداشت روز مهندس در محل آمفی تئاتر دانشکده عمران دانشگاه تبریز با بیان اینکه مهندسی تنها یک رشته‌تحصیلی نیست و از یک الگوی ذهنی و رفتاری خاصی تشکیل می‌شود، افزود: توجه روز افزون به مهندسی باعث هموار کردن بستر توسعه پایدار شهری می‌شود چراکه مبنای علم مهندسی بر پایه عقلانیت بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری هر چقدر مبتنی بر مطالبات عمومی پایه‌گذاری شود کارکرد بهتری خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از مراجع اصلی مطالبه‌گری، مطالبه دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه از مدیریت شهری است که می‌تواند در توسعه همه جانبه مدیریت شهری نقش موثری ایفا کند.

هوشیار یکی از نقاط ضعف حل مشکل ترافیک کلانشهر تبریز را عدم وجود مطالعات ترافیکی دانست و افزود: در این راستا قصد داریم سال آینده مطالعات ترافیکی جامعی به کمک جامعه مهندسی انجام دهیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه تمام پروژه‌های ترافیکی و حمل و نقلی باید طرح مطالعاتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده بتوانیم مطالعات جامع ترافیکی شهر تبریز را تدوین کرده و اقدامات عمرانی ترافیکی را با محوریت این طرح تداوم دهیم.

وی در خصوص تمرکز مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر، گفت: در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تبریز خریداری شده بود اما با همت استاندار آذربایجانشرقی و پیگیری مدیریت شهری، در سال جاری ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و یک‌هزار دستگاه تاکسی نیز نوسازی شده است.

در پایان این دیدار جلسه پرسش و پاسخ بین شهردار تبریز و دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار شد.

همچنین در این مراسم یعقوب هوشیار شهردار تبریز از ذاکر حمیدی استادیار دانشگاه و طراح پروژه زیست محیطی محلول پاشی و حسین مولا و علیرضا شیرزاد سازندگان دستگاه محلول ساز تجلیل کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});