• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس اتاق بازرگانی تبریز/

احیای اقتصاد استان مهم‌تر از حاشیه‌های انتخاباتی است

  • کد خبر : 97524
  • 14 اسفند 1401 - 19:30
احیای اقتصاد استان مهم‌تر از حاشیه‌های انتخاباتی است
یاز اکو- رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: هدف ما در ائتلاف "اتاقی برای همه ۱۴۰۵" اعتلای صنایع استان و قدرتمندتر شدن اقتصاد استان در کشور است و برای همین هدف والا می جنگیم، نه رقابت بر سر مقام و قدرت شخصی.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، نشست خبری ائتلاف “اتاقی برای همه ۱۴۰۵” با اصحاب رسانه ظهر امروز با حضور حداکثری خبرنگاران موافق و حتی منتقد اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد. 

یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با اشاره به وجود برخی بی‌اخلاقی های انتخاباتی و جوسازی های نامناسب علیه ائتلاف اتاقی برای همه تاکید کرد که هیچ یک از اعضای این ائتلاف کاری به رقیبان نداشته و با قدرت تمام روی برنامه های خود و نقشه راه آینده صنعت استان تمرکز کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما فردی که تمام عمر و سرمایه خود را در شهر دیگری گذاشته، آیا شایستگی حضور در اتاق بازرگانی تبریز را دارد، یا خیر گفت: سرمایه گذاری در سایر شهرها کاری نیست که بر اساس آن فردی را محکوم کرده یا مورد تقبیح قرار دهیم، اما اصل بر این است که در کنار تمام فعالیت هایمان، اولویت اصلی سرمایه گذاری استان خودمان باشد و ما در ائتلاف امیدواریم روزی این افراد نیز سرمایه های خود را به سمت استان جاری کنند و ما از این امر استقبال می کنیم. قطعا همه می توانند خود را در معرض رأی و داوری قرار دهند.

ژائله با تاکید بر اینکه ترکیب جدید ائتلاف حاضر، یک ترکیب منحصر به‌فرد است، اضافه کرد:  در این ائتلاف از انواع صنایع و انجمن های مختلف، نمایندگانی حضور دارند از جمله نماینده خانه صنعت و معدن، انجمن مدیران، انجمن صنایع غذایی،انجمن چرم و کفش، انجمن‌ انبوه سازی، انجمن فولاد، قطعات خودرویی، آجیل و خشکبار و‌‌… و قطعا این ترکیب با همدلی می تواند به شکوفایی تمام بخش های تولید و صنعتی در استان کمک کند.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا نقشه راه اقتصاد کشور، توسط بخش خصوصی نوشته شود و تاکنون سعی کرده ایم در برابر برخی از امور که از بیرون به بخش خصوصی تحمیل می شود، بایستیم و در خود اتاق مواردی را  نوشته و مطرح کنیم. همین منظور تفاهم‌نامه ای با سازمان برنامه و بودجه در استان نگاشته شده است که بر اساس آن پیشنهاداتی برای تسهیل امور ارائه داده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری، شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات از لحاظ حجمی هستیم.

وی همچنین به برگزاری همایش های ملی و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان از این طریق تاکید کرده و افزود: در این راستا از همان ماه های ابتدایی شروع فعالیت در اتاق بازرگانی، برای نخستین‌بار همایش توسعه صادرات غیر نفتی کشور با بیش از یک هزار میهمان برگزار شد. 

گفتنی است، یونس ژائله،سید باقر شریف زاده، الله وردی محمدزاده، امید ظفر، یونس اکبرپور پایدار، مسعود بنابیان، مهدی امینی، قاسم قویدل، مهرداد ایرانی، اسماعیل چمنی، صمد حسن زاده،جمشید برزگر، رضا جعفری، میر یوسف حسینی و  بشیر جعفری اعضای ائتلاف اتاقی برای همه هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});