• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
یادداشت؛

نه تحول، نه تغییر؛ عقلانیت اقتصادی

  • کد خبر : 98125
  • 19 اسفند 1401 - 16:00
نه تحول، نه تغییر؛ عقلانیت اقتصادی
یاز اکو - دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی شنبه برگزار می شود. فعالان اقتصادی سراسر کشور در برابر آزمونی تازه قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، حسین سلاح ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران نوشت: اول آنکه در شرایطی که خانه بخش خصوصی زیر آماج تهدیدهایی از همه سو قرار دارد، عدم مشارکت در این انتخابات، خود به منزله رای دادن است.

فارغ از اینکه چه کسی به اتاق های بازرگانی راه یابد، اعضای یک نهاد تشکلی مانند اتاق ، اصلی ترین سرمایه های آن هستند و مشارکت اعضا ثابت می کند که آنها ، خانه خود را به غیر نخواهند نهاد.

پرواضح است که در این دوره، کوشش بسیاری برای خالی کردن اتاق های بازرگانی از حضور اعضای واقعی آن صو ت گرفت.

ترکیبی از انواعی از نهادهای دولتی و شبه دولتی با پرچم افرادی فاقد کسب و کار واقعی، در یکسال گذشته سرسختانه برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کرده اند.

جایگاهی که اتاق بازرگانی را منفعل و ناکارامد و درگیر دعواهای گروهی و رسانه ای میخواست.

هیات رییسه اتاق ایران و همه همراهان انان در اتاق های سراسر کشور با هوشیاری از درافتادن به چنین دامی، با سکوت و صبر، و احترام به سنت های ده ها ساله اتاق ها، در بحرانی ترین شرایط اقتصادی، به گوش بودند تا از حداکثر فرصت های ممکن برای دفاع از منافع فعالان بخش خصوصی دفاع کنند.

البته که مشکلات بسیار بود و بلایا بسیارتر و البته که اتاق همواره میتوانسته بهتر عمل کند و البته که کارامدی یک پروسه است و روز به روز باید تعقیب شود، نه یک شعار تبلیغاتی، اما همه ۶۰۰ عضو هیات نمایندگان اتاق ها در سراسر کشور، همه استانداران، مدیران هر سه قوه که هر ماه، در خانه بخش خصوصی به حرف های انان گوش سپردند، همه یکهزار و اندی مدیر ارشد دولتی که هر هفته و هر ماه، در شوراها و مجامع مشترک، نظرات نمایندگان بخش خصوصی را می شنوند، همه نمایندگان مجلسی که در تدوین هر آیین نامه و قانونی ، بارها به فعالان اقتصادی رجوع می کنند یا درخواست ها، گزارش ها و نظرات و نقدهای اتاق ایران را دریافت می کنند، به خوبی می دانند که اتاق ایران، از همیشه قدرتمندتر است و ابزارهای موثرتری در اختیار دارد و این سیاستگزار ناکارامد است که مدام بر مشکلات می افزاید.

این روزها که صف مخالفان عقلانیت در اقتصاد کشور، فشر ه تر می شود و دشمنان اقتصاد باز، از همه طیف و همه گروه و همه بخش ها، به اسم تحول خواهی و تغییر به مصاف آمده اند، می شود بهتر از همیشه دلیل این صف آرایی را دید و درک کرد.

انتخابات اتاق های سراسر کشور، عرصه تصمیم است، مدعیان تحول نشان داده اند که از برنامه و راهبرد برای ارتقای جایگاه اتاق های بازرگانی یکسره تهی هستند وگرنه این اندازه بدان پنجه نمی کشیدند.

مساله امروز بخش خصوصی، ترویج عقلانیت اقتصادی است و نه اکنون که هیچگاه، دولت، آنتی لیبرالیست ها، چپ ها، تندروها، طرفداران رویکردهای دینامیتی و تغییرات انقلابی، جوانان زودجوش و خصولتی های فارغ ، مروجان و مدافع عقلانیت اقتصادی نبوده و نخواهد شد.

این راهی است که فقط به دست فعالان واقعی ساحت تولید و تجارت در کشور گشوده می شود.

همکارانم،

بر این راه پایدار بمانید و شنبه یکبار دیگر نشان دهید اتاق های بازرگانی فقط از آنِ شماست، یکصد و اندی سال بوده و خواهدماند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});