• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جمع آوری ۱۱۹ میلیارد تومان زکات در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 98935
  • 27 اسفند 1401 - 16:00
جمع آوری ۱۱۹ میلیارد تومان زکات در آذربایجان شرقی
یاز اکو - رئیس اداره زکات استان آذربایجان شرقی از جمع آوری ۱۱۹ میلیارد تومان زکات در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه به لطف خدا در موضوع پرداخت زکات نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیری هستیم و همه به نوبه خودبرای تحقق این امر خطیر تلاش مستمر دارند گفت: بیان آثار و برکات پرداخت زکات باید در جامعه تقویت شود تا مردم نسبت به این فریضه الهی بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه تبریز در خصوص تبیین احکام زکات فطره گفت: باید مردم بدانند زکاتی که پرداخت می‌کنند در کدام محل‌ها هزینه می‌شود لذا وظیفه داریم در بخش تقویت اعتقادات و باور‌های دینی مردم قدم‌های موثری برداریم.

وی اظهار داشت: باید آثار سو ترک زکات را نیز بیان کنیم استفاده از رسانه‌های گروهی، رسانه ملی و فضای مجازی در امر اطلاع رسانی زکات تاثیر زیادی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید افراد موجه بومی جهت جمع آوری زکات انتخاب شوند، افزود: قدردانی از چهره‌های برجسته زکات دهنده در رسانه‌ها، تخصیص اعتبار ویژه دولتی به مناطقی که زکات بیشتر می دهند، برگزاری همایش سراسری با حضور زکات دهندگان برتر، فضا سازی تبلیغاتی ویژه در فصل برداشت محصول، تبیین و شفاف سازی محل مصرف زکات از دیگر اولویت‌های شورای زکات استان است.

وی همچنین بر اجرای مصوبات شورا‌های زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره با هماهنگی ائمه جمعه، تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی شورای زکات فطره استان، اجرای کامل مصوبات کمیته تخصصی فرهنگ سازی و تبلیغ شورای زکات استان و اجرای کامل همه مصوبات کارگروه تخصصی فناوری و طرح‌های شورای زکات استان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تشکیل ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و توجیح انجمن‌های خیریه، بررسی سهمیه صندوق‌ها جهت جمع آوری زکات، جانمایی صندوق‌ها و پایگاه‌ها، تهیه برچسب مجوز فطریه و پلمب نمودن صندوق‌ها، تامین امنیت صندوق‌ها عاملین و پایگاه‌ها، ابلاغ برنامه عملیاتی محوریت سیاستگذاری، ارائه گزارش لازم به مردم روزه دار استان را بسیار مهم برشمرد.

رضایی مدیر کل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی گفت: ما حدودا هزار و ۳۰۰ دقیقه برنامه در خصوص زکات خواهیم داشت وسعی داریم از اوایل اردیبهشت ماه سال آینده ظرفیت‌های دیگر را فعال می‌کنیم به گونه‌ای که پرداخت زکات را به رفتاری تبدیل کنیم که به صورت عینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید پرداخت رفتاری زکات را به هنجار و سپس به یک باور و نگرش تبدیل کنیم، گفت: فضای مجازی بسیار کمک حال ماست چون مخاطبی که در آن حضور دارند یک کاربر و فرستنده هست و می‌تواند عمق تاثیرش بیشتر باشد این امر باید در جامعه فراگیر شود تا از برکات آن استفاده کنیم.

ملامهدی دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت:رسالت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و امسال در جهت تحقق این امر مهم ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان وام داده شده همچنین در بحث مسکن نیز ۲۳ هزار واحد مسکونی که۱۲۸۶ واحد آن در استان بود افتتاح شد.

وی افزود: در بحث فرهنگی ۲۱۱۲۵ نفر دانش آموز داریم که نخبه‌های کمیته امداد هستند و در مدارج عالیه تحصیل می کنند همچنین همانند سال‌های قبل با همکاری تمام ۱۲۰ دستگاه نزدیک ۱۱۹ میلیارد و ۸۰۰ تومان جمع آوری کردند که نشان از رشد۴۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته است.

تراب محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان شرقی گفت: به جهت امنیت صندوق‌ها و دستگاه های کارتخوان اقدامات مهمی صورت گرفت و برای امنیت بیشتر بارکد‌هایی تهیه شد تا شناسایی صندوق ها انجام شود.

وی افزود: امسال نیز در بحث زکات فطره جلسات متعددی برگزار شد و سعی داریم در جهت افزایش دریافت زکات فطره اقدام شود.

محمد زاده رئیس اداره زکات استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که ۶۷ درصد در امور محرومین و ۳۳ درصد در بخش عمرانی هزینه شده است در استان ما ۱۵۰۶ روستا مشمول زکات هستند اما ظرفیت ۷ هزار میلیارد تومان زکات واجب داریم که در ۷۳ درصد روستا‌ها زکات واجب احیا شده و از این محل به ۷۸۶۴۲ محروم کمک شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});