• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اتمام آواربرداری ۱۸۰۰ واحد تخریبی در خوی/ادامه عملیات به صورت لکه گیری خواهد بود

  • کد خبر : 98942
  • 27 اسفند 1401 - 19:00
اتمام آواربرداری ۱۸۰۰ واحد تخریبی در خوی/ادامه عملیات به صورت لکه گیری خواهد بود
یاز اکو - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: عملیات آواربرداری یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده خوی پس از حدود هفت هفته فعالیت در این شهرستان پایان یافت و اکنون این عملیات فقط به صورت لکه گیری در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جعفر برزگر روز شنبه افزود: در این مدت، یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مشمول تخریب و احداث در مناطق زلزله زده شهرستان خوی آواربرداری شده است.

وی اضافه کرد: ۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های خدمات رسان آذربایجان غربی از روزهای ابتدایی پس از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در منطقه مستقر بودند و عملیات آواربرداری با استفاده از آنها انجام می شد.

به گفته وی، طی روزهای آتی، عملیات آواربرداری به صورت لکه گیری در مناطق زلزله زده خوی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شده و تاکنون در ۱۲۷ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فنداسیون به اتمام رسیده است.

برزگر ادامه داد: با نصب ۴۹ اسکلت فلزی، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی انجام و دیوارچینی ۶ واحد مسکونی به همراه اجرای سقف سه واحد مسکونی به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: ابلاغ دستورکارهای تعمیرات در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده البته در سطح روستاها و شهر فیرورق به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: واریز کمک بلاعوض‌ دولت به واحدهای تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله‌زده آغاز شده و از مجموع ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ شده، فرآیند پرداخت کمک بلاعوض ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به حساب مالکان انجام شده است.

برزگر یادآور شد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و در اختیار واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});