• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ضرورت رعایت شفافیت، انضباط مالی و حل معضل نیروهای ناکارآمد در شهرداری‌ها

  • کد خبر : 98977
  • 28 اسفند 1401 - 10:45
ضرورت رعایت شفافیت، انضباط مالی و حل معضل نیروهای ناکارآمد در شهرداری‌ها
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی بر شفافیت، انضباط مالی و حل معضل نیروهای ناکارآمد در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: باید به دنبال حرفه‌ای کردن سازمان‌های خود باشیم که این امر وابسته به کارآمدی، توانمندی و تخصص نیروی انسانی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان، با بیان اینکه توان دستگاه‌ها محدود است و باید از مشارکت مردم استفاده کنیم، افزود: در طول چهار دهه گذشته ثابت شده است که هرجا برای مردم نقش تعریف کرده و از توانمندی مردم بهره برده‌ایم موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.

وی افزود: همه اقدامات و برنامه‌های شهرداری‌ها در معرض رویت و قضاوت شهروندان است و عملکرد شهرداران یکی از عوامل موثر در رضایت‌مندی مردم از نظام و دولت به شمار می‌رود.

خرّم به شهرداران توصیه کرد از پذیرش نیروی مازاد در شهرداری‌ها خودداری کرده و از تمام نیروهای موجود متناسب با توانمندی آن‌ها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه شهری و لزوم برنامه‌ریزی شهرداران برای جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: گردشگری یکی از راه‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاری و عمران و آبادانی شهرها است که تحول در این زمینه نیازمند اهتمام جدی شهرداران است.

خرّم با اشاره به عقب‌ماندگی ۱۵ ساله استان در حوزه حمل‌ونقل عمومی، گفت: در طول ۱۰ سال گذشته، تعداد وسایل نقلیه عمومی در شهر تبریز به‌صورت مستمر کاهش داشته و شهرهای دیگر هم دچار چنین وضعیتی هستند که موجب افزایش ترافیک در شهرها شده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال در شهر تبریز کارهای خوبی برای جبران این کاستی شروع شده و در سایر شهرها هم باید به صورت جدی دنبال شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر محله‌محوری و تمرکززدایی از خدمات شهری تاکید کرد و گفت: محله‌محوری جزو هویت‌های تاریخی و فرهنگی مردم تبریز و آذربایجان است که باید برای احیا و صیانت از آن اقدامات اساسی انجام داد.

وی همچنین از شهرداران استان خواست تا با نظافت و زیباسازی شهرها زمینه‌ای فراهم کنند تا حضور در شهرها برای مسافران و گردشگران نوروزی جذاب و خاطره‌انگیز باشد.

سازمان همیاری در توسعه شهرهای استان نقش‌آفرین باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیاز به تحول اساسی دارد، گفت: اتکا کردن به چند پروژه عمرانی، نمی‌تواند نقش اصلی و هدف‌گذاری این سازمان را تحقق بخشد و لازم است جهت‌گیری جدیدی برای همه بخش‌های عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شود.

جبارعلی ذاکری با تاکید بر اینکه سازمان همیاری باید در همه شهرهای استان نقش‌آفرین باشد، افزود: حضور و مشارکت سازمان در توسعه شهرها باید مشهود بوده و شهرداران نیز با این سازمان تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در شهرهای استان در حد انتظار نیست، گفت: یکسری مشکلات نرم‌افزاری و قانونی در این زمینه داریم، اما دستگاه‌های نظارتی استان براساس میثاق‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری، کاملا پشتیبان جریان سرمایه‌گذاری هستند و شهرداران باید از این فرصت استفاده کنند.

پیش‌بینی تصویب ۳۳.۶ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌های استان برای سال ۱۴۰۲

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم از پیش‌بینی تصویب ۳۳.۶ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌های استان برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بودجه شهرداری‌های استان در سال جاری، ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد آن محقق شده است.

مرتضی موحدنیا افزود: امسال ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین از محل ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دو برابری داشته است.

وی همچنین از آسفالت‌ریزی بیش از ۱.۲ میلیون مترمربع از معابر شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان از محل قیر رایگان، تحویل ۲۹ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های استان و تایید ۱۳۶ بسته سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در راستای ایجاد درآمد پایدار خبر داد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز بودجه مصوب این سازمان در سال ۱۴۰۱ را ۲۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان تحقق این بودجه ۱۴۰ درصد بوده و برای سال آتی هم ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

مرتضی عبدل‌زاده همچنین از پیشرفت ۱۶۰ درصدی عملیات خاکبرداری شهرک طلاییه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و استحصال ۱.۴۵ هکتار اراضی قابل فروش شهرک به ارزش ۲،۸۰۰ میلیارد ریال، تکمیل و تحویل به‌موقع پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی میانه به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال، اورهال کارخانه قطعات بتنی و خرید دیگ بخار، قالب و تعمیر دستگاه‌های تولیدی و تجهیز و به‌روزرسانی مرکز ماشین آلات سازمان جهت ارائه خدمات به شهرداری‌های استان در سال جاری خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});