• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

پرداخت ۱۷۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 99154
  • 01 فروردین 1402 - 12:30
پرداخت ۱۷۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌ شرقی گفت: در قالب تسهیلات تبصره ۱۸، میزان تسهیلات ابلاغ شده به استان ۱۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال بوده که بیش از ۱۷۰۱ میلیارد ریال آن جذب و به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، واقف بهروزی با اشاره به عمکرد حوزه اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱، با بیان این‌که وضعیت خزانه قسمتی از منابع استان در قالب اسناد خزانه است که عملکرد هرسال در شهریور ماه بسته می‌شود، گفت: در سال گذشته ۱۴۶۹ میلیارد تومان اسناد خزانه به استان تخصیص یافت که ۹۹.۸ درصد از آن توسط دستگاه‌ها جذب شده است‌.

وی ادامه داد: از بابت جذب اسناد خزانه جزو استان‌های برتر کشور بوده که موفق به جذب ۱۰۰ درصد منابع اختصاص یافته شدیم.

وی با اشاره به تحقق اعتبار مصوب شده ردیف بودجه‌ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: اعتبار مصوب مجموع ردیف های بودجه ای استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۹۳ میلیارد تومان بود که حدود یک هزار و ۴۴ میلیارد تومان تحقق یافت.

بهروزی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از عملکرد منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان محقق شده است، خاطرنشان کرد: همچنین اعتبار مصوب مجموعه ردیف‌های بودجه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۲۳۲۸ میلیارد تومان رسیده و تاکنون ۱۶۹۳ میلیارد تومان از بودجه تخصیص یافته به استان جذب شده است.

به گفته وی، تخصیص اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱، متناسب با زمان پیش رفته و تمامی رقم اختصاص یافته به استان محقق شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌ شرقی در رابطه با بحث بودجه درآمدها با بیان این‌که دولت به سمتی می‌رود که فاصله درآمد هزینه‌ها منطقی باشد، گفت: رقم مصوب از محل‌ها درآمدها ۱۰۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۶۷ درصد رشد یافته است. خوشبختانه از لحاظ عملکرد نیز تا اسفندماه سالجاری حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال محقق شده و نسبت به عملکرد مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد رشد داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: مالیات، مهمترین منبع درآمد استان بوده و از لحاظ درآمدهای مالیاتی در جایگاه هشتم کشور قرار گرفتیم که افزایش درآمدهای مالیاتی ثمره اهتمام ویژه به بحث فرار مالیاتی است.

بهروزی تصریح کرد: نهاد سازی و ایجاد شورای عالی سرمایه‌گذاری یکی از موضوعاتی است که ما روی آن متمرکز شدیم، در این شورا برای رفع مشکلات سرمایه گذاران داخلی اهتمام ویژه‌ای می‌شود؛ چراکه با مرتفع کردن مشکل یک سرمایه گذار، زمینه ایجاد سایر فرصت‌های سرمایه گذاری فراهم می‌شود

وی ادامه داد: به عنوان مثال، با رفع مشکل یک سرمایه گذار در استان، پنج کارخانه راکد در شهرک سلیمی را خریداری کرده و به چرخه تولید برگشتند، ضمن اینکه تمامی نیروی کار بیکار شده نیز به کار خود بازگشتند.

بهروزی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی جزو استان‌های پیش رو کشور می‌باشد، افزود: با در نظرگرفتن تحریم‌هایی که هرساله بیشتر می‌شود، انتظار می‌رفت سرمایه‌گذاری خارجی در استان کم شود، اما این موضوع نه تنها کم نشده بلکه بیشتر نیز شده و متوسط جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ میلیون دلار، سال ۹۹ حدود ۱۲ میلیون دلار و در سال ۹۸ شش میلیون دلار است.

وی میزان جلب سرمایه گذاری خارجی در سال جاری را بیش از ۱۵۵ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان برای ۱۰ پروژه سرمایه گذاری بوده که تا کنون ۲۷ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان با اشاره به اینکه همچنین رقم جلب سرمایه گذاری خارجی در استان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۱ میلیون دلار است، متذکر شد: این میزان در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۸۱ میلیون دلار و در سال ۹۸ حدود ۹۲ میلیون دلار بوده است.

بهروزی با اشاره به تحقق ۱۵۸ درصد از منابع و تسهیلات تبصره ۱۸ در آذربایجان شرقی، گفت: در این زمینه جزو استان برتر کشور هستیم.

وی در خصوص ماده ۵۶ قانون، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ماده ۵۶، برای پروژه آزاد راه مراغه- هشترود پرداخت شد و سایر پروژه‌هایی که سالیان سال معطل منابع بودند، از محل این منابع تامین اعتبار می‌شوند.

بهروزی با بیان اینکه موضوع انتقال پرونده مالیاتی شرکت مس به جدیت دنبال می‌شود، گفت: تاکنون ۳۰۵ میلیارد تومان از مالیات مس سونگون جذب شده و از این رقم ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});