به گزارش پایگاه خبری یازاکو، در هزاره سوم و عصر دانایی روابط عمومی های سنتی جای خود را به روابط عمومی هوشمند و دو فضایی داده اند و باز خوردهای آنی’توانایی ردیابی’تعامل دو طرفه’ بکار گیری فناوریهای نوین و شکل گیری شاهراه های ارتباطی و ارتباطات شبکه ای از ویژه گیهای این عصر بوده و این امر با پیشرفتهای جهانی رویه طبیعی است.
مدرس علوم ارتباطات که در نشست کار گروه تخصصی کمیته روابط عمومی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی درتالار علامه جعفری دانشگاه تبریز سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: از زمان روابط عمومی《بله قربان گو 》و《چاپلوسی》دهه ها سپری شده و در سپهر اطلاعات و جهانی شدن و انتشار همزمان رخدادها و شکل گیری شبکه های مختلف اجتماعی روابط عمومی آنلاین وهوشمند در سازمانهای پویا شکل گرفته و در کنار آن توجه به روابط عمومی سبز و همه مسائل محیط زیستی در سرلوحه فعالیتهای روابط عمومی علمی و جدید قرار گرفته است.
رییس اسبق شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی ‘تولید محتوا با نیاز و میل و ذائقه مخاطب’استفاده از جلوه های ویژه هنری’ بکارگیری بار کلماتی مناسب’ مستند سازی و شفاف سازی تمام فعالیتها و خدمات سازمانی و احترام به مخاطبان و مشتریان را از ویژه گی های روابط عمومی قرن ۲۱ دانست و گفت: تولید محتوای مناسب در قالب یاداشت ‘گزارش’تجزیه و تحلیل واقعی مسایل سازمان و تولید بسته های خبری و تبلیغی مناسب برای آگاهسازی مخاطبان امری مهم و ضروری در روابط عمومی های مدرن امروزی است.
محمد فرج پور باسمنجی افزود: در تولید محتوا’ روابط عمومی باید نکته نظرات کارشناسی و واقعی را لحاظ و از فریب افکارعمومی بشدت پرهیز کند چرا که در این عصر/ اطلاعات و واقعیات پوشیده نخواهد ماند.
وی با اشاره به این نکته که طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی ‘بدنه ادارات و سازمان های آذربایجان شرقی از کمبود کارشناس رنج میبرد و این نقیصه قدرت چانه زنی و بودجه نویسی و اخذ اعتبارات ملی و بانکی را با چالش های زیادی مواجه می کند و این بدنه تنومند کارشناسی در ادارات است که می تواند با برنامه ریزی و آینده پژوهی و ارائه طرح های موجه و علمی به استفاده از بودجه های عمومی اقدام کند.
این کارشناس رسمی دادگستری در امور خبرنگاری و روز نامه نگاری’ مستند سازی کارکردها’راهکارهای گره گشا’تجارب و اندیشه ها’پیشرفتهای سازمانی و تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران و کارشناسان را ضروری خواند و روابط عمومی را بخش جدایی ناپذیر تیم مدیریت هر سازمان دانست.
رئیس روابط عمومی دوره اصلاحات استانداری آذربایجان شرقی’با اشاره به این نکته که روابط عمومی باید از برند و نام تجاری محصولات تولیدی و خدماتی خود محافظت کند به دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: امروز بخشی از برند دانشگاه تبریز دانش آموختگان آن است و دکتر مسعود پزشکیان برند و محصول این دانشگاه است و با اقتدار و شایستگی پزشکیان از نماینده یک شهر کهن به مرد مقتدر اول اجرایی یک ملت انتخاب شده است و متاسفانه دانشگاه تبریز در حق رئیس جمهور دانش آموخته خود قصور کرده است در حالیکه در رویه های معمول در دانشگاههای معتبر اگر چنین اتفاقی بیافتد دانشگاه با بالندگی به دانش آموخته خود که در مسند های اول علمی ‘اجرایی و سیاسی نشسته جشن های ملی برپا می کند. و واسفا در تبریز ما دانشگاه علوم پزشکی علیه پزشکیان در انتخابات بیانیه داده است. از این بگذریم حتی اکثر ادارات و دانشگاههای استان با تشکیل ستادهای حمایتی از رقیب دکتر پزشکیان ‘بدنبال خود شیرینی به مدیران ناتوان و جناحی حاکم بر استانداری بودند. و آذربایجانی که روزگاری دکتر محمد مصدق را بر مسند والیگری خود داشت که در دفاع از حقوق یک ملت در مجامع بیناللملی به زبانهای انگلیسی و فرانسه سخن می گفت ‘امروز با پسروی بسیار در مسند والگیری آن سرپرستی در حد یک کارمند معمولی نشسته است.و سکوت معنادار بخش بزرگی از ادارات و روابط عمومی های استان در پیروزی پزشکیان از عقبه و صحنه گردانی و بی تدبیری استانداری آذربایجان شرقی حکایت می کند.