به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از همشهری، هزینه تمامشده بالای تولید و کاهش قدرت خرید زمینه افت تقاضای خرید و تشدید رکود بازار لوازم خانگی را فراهم کرده است. با این حال مشاهدات میدانی حاکی است: هنوز انواع محصولات قاچاق کرهای آزادانه در بازار داخلی تبلیغ میشود و به فروش میرسد.
حتی با وجود رشد تولید داخل برخی برندهای ایرانی تلویزیون هم، که اتفاقا سابقه مشارکت در تولید با شرکای کرهای را داشتهاند، سهم تلویزیونهای قاچاق کرهای از بازار ایران روزبهروز افزایش مییابد حتی در این بین عرضه برخی تلویزیونهای بیکیفیت و تقلبی، به نام برندهای کرهای افزایش یافته است. با محمدرضا شهیدی، دبیرانجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، گفتوگو کردهایم.
وضع کنونی بازار تلویزیون و سایر محصولات صوتی و تصویری چگونه است؟
بهطور سنتی هر ساله در برخی ایام مانند محرم یا فصل تابستان شاهد کاهش تقاضا و رکود در بازار محصولات صوتی و تصویری بودهایم اما در چند سال اخیر کاهش شدید قدرت خرید نیز به تشدید رکود بازار این محصولات دامن زده است. کاهش قدرت خرید موجب شده توجه مصرفکنندگان به تامین کالاهای ضروریتر مانند اقلام خوراکی وکالاهای اساسی معطوف شود. علاوه بر آن رونق بازار لوازم صوتی و تصویری قاچاق موجب تشدید رکود بازار لوازم خانگی و بهخصوص تلویزیون از ابتدای امسال شده است.