به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح تزریق انبوه نقدینگی به بخش خودروهای برقی توسط صنعت خودرو سازی به شکل جدی توسط شرکت های بزرگ خودرو سازی دنبال می شود.
این سه شرکت تصیم دارند در قالب ائتلاف با هم همکاری های نزدیک تری درنیل به تحقق هدف رانندگی پاک داشته باشند.
این اتحاد دو دهه ای که میتسوبیشی موتورز را نیز در بر می گیرد، اعلام کرد که تعداد پلت فرم های رایج برای خودروهای برقی را از چهار به پنج افزایش می دهد.
نیسان، رنو و میتسوبیشی موتورز گفتند : نتایج ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری قبلی در بخش خودرو های الکتریکی، نوید تولید ۳۵ مدل خودرو الکتریکی جدید تا سال ۲۰۳۰ را میدهد.
این شرکت ها اعلام کردند: آنها تا سال ۲۰۳۰ یک خط تولید ترکیبی EV متشکل از ۳۵ وسیله نقلیه خواهند ساخت.
آنها افزودند: تا سال ۲۰۲۶ چهار پنجم، مدل های تولیدی آنها از پلتفرم های مشترک استفاده خواهند کرد کنند.
شرکت نیسان موتور در توسعه نسل بعدی باتری برای خودروهای برقی فعالیت خواهد کرد، در حالی که رنو در توسعه الکترونیک و نرم افزار برای اتصال میلیون ها وسیله نقلیه و ارائه خدمات دیجیتال پیشرو خواهد بود.
ژان دومینیک سنار، رئیس هیئت مدیره اتحادیه گفت: «اتحاد جایگاه خود را در میان رهبران خودروسازی جهان حفظ خواهد کرد.
تسلا که اکنون باارزشترین خودروساز جهان است، پیشبینی کرد؛ تحویلهایش در سال ۲۰۲۲ ۵۰ درصد رشد سالانه خواهد داشت.
مدیرعامل رنو گفت:خودروسازان در سرتاسر جهان در تلاش برای صرفه جویی در هزینه ها و ایجاد اتحاد هستند. مشکلات عرضه مرتبط با کووید ۱۹ تولید را کاهش میدهد و نگرانیهای فزاینده در مورد تغییرات آب و هوایی، این هماهنگی را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است.
ماکوتو اوچیدا، مدیر اجرایی نیسان نیز گفت: به اشتراک گذاشتن قطعات، امکانات تولید و تحقیقات به نفع اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی خواهد بود.
برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی جدید، این سه شرکت اعلام کردند: قصد داریم تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید باتری ۲۲۰ گیگاوات ساعتی (گیگاوات ساعت) را تضمین کنیم و مقیاس بزرگ تری را ارائه کنیم که به ما امکان می دهد تا سال ۲۰۲۶ هزینه باتری را به نصف و تا سال ۲۰۲۸ تا ۶۵ درصد کاهش دهیم.
در ژوئن، رنو از یک استراتژی پنج ساله ۱۰ میلیارد یورویی (۱۱٫۱۵ میلیارد دلاری) خودروهای برقی با برنامه ای برای عرضه ۱۰ مدل و ۹۰ درصد از کل مدل ها تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی رونمایی کرد.
نیسان در ماه نوامبر اعلام کرد ، ۲ تریلیون ین (۱۷٫۶ میلیارد دلار) را طی پنج سال برای تسریع برقیسازی خودروها از جمله خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی بنزینی-الکتریکی هزینه خواهد کرد.
خودروساز شماره ۳ ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ۲۳ وسیله نقلیه الکتریکی را روانه بازار کند که شامل ۱۵ خودروی برقی می شود.
همچنین این شرکت گفته است که میخواهد هزینه باتریهای لیتیوم یونی را تا ۶۵ درصد در مدت هشت سال کاهش دهد و تا مارس ۲۰۲۹ باتریهای کاملاً جامد را معرفی کند.
نیسان روز پنجشنبه اعلام کرد: قصد دارد خودروی Micra خود را در اروپا با یک خودروی الکتریکی جدید با یکی از پلتفرمهای رایج جایگزین کند.