به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، وی افزود: بدیهی است در صورتی که شرکت طرف قرارداد پس از یک سال از آغاز عملیات احداث آزاد راه اقدام مناسب به تشخیص شرکت عمران در این خصوص انجام نداده باشد، شرکت مجاز است پس از دو نوبت اخطار کتبی به فاصله ۳ ماه امتیاز این گونه تاسیسات را به دیگر متقاضیان واگذار نماید.
علیزاده با اشاره به اینکه بهره برداری از آزادراه با نواقصات موجود مجاز نمی باشد اظهار داشت: به هر صورت بهره برداری از آزاد راه بدون تاسیسات جانبی خاص و غیر خاص ضروری، مجاز نمی باشد.
وی گفت: در صورتی که سایر تاسیسات جانبی غیر خاص تا دو سال پس از بهرهبرداری احداث نشده باشد امتیاز لغو می شود.
رئیس شورای شهر سهند در پاسخ به این سوال که منظور از تاسیسات جانبی غیر خاص چیست گفت: مجتمعهای خدماتی و رفاهی بین راهی تیپ های ۱ و۲ و ۳ و تاسیسات دیگر با توافق طرفین از جمله این تاسیسات میباشد که در این قرارداد عنوان شده است.
وی در مورد تاسیسات ضروری هم خاطرنشان کرد: تاسیسات جانبی خاص ساختمان های ایستگاه عوارضی، پلیس راه، راهدارخانه، اورژانس و هلال احمر، دوربین های کنترل سرعت، تجهیزات الکترونیکی و روشنایی( طبق الزامات و استاندارد ها و دستورالعمل فنی مورد تایید وزارت راه) از جمله آنهاست که هنوز تکمیل نشده است.
علی اصغرعلیزاده با اشاره به تاریخ و امضای طرفین قرارداد گفت: این قرارداد در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۶ امضا شده و طاهر خانی مدیر عامل شرکت مادر تخصصی، حبیب زمانی از طرف شرکت عمران شهر جدید سهند، معاون وزیر راه و شهرسازی امینی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی از طرف دولت امضا کردند و
شرکت طرف قرارداد شرکت بتن سازه آذربایجان (اسماعیل برزگر ) می باشد.
گفتنی ست اسماعیل برزگر سرمایهگذار و مجری آزادراه تبریز – سهند هفته قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفته بود:
روشنایی آزادراه جزو طرح و قرارداد نبود که بنده آن را اجرا نکرده باشم. بخواهم نیز نمیتوانم و باید طرح روشنایی در هیات دولت به تصویب برسد.