• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

تعدادی از واحدهای صنعتی تبریز شبانه پسماندسوزی می کردند

  • کد خبر : 1000
  • 01 بهمن 1399 - 13:56
تعدادی از واحدهای صنعتی تبریز شبانه پسماندسوزی می کردند
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: برخی واحدهای صنعتی اطراف تبریز، شبانه پسماند سوزی می‌کردند که با جلوگیری از این اقدام، تاحدودی از آلودگی هوا کاسته می شود.

به گزارش یازاکو حسن عباس نژاد سه شنبه شب در یک‌گفت و گوی خبری با اشاره به آغاز پایش شبانه واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی افزود: این طرح با توجه به فرارسیدن فصل سرما و امکان ایجاد پدیده وارونگی و پایداری آلاینده ها که یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهر تبریز می باشد، به اجرا گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، شناسایی و برخورد با منابع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت های اداری است.

عباس نژاد اضافه کرد: ارتقاء کیفی شاخص های زیست محیطی واحد های تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم از دیگر اهداف اجرای طرح پایش شبانه واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی است.

وی ادامه داد: در این طرح گروه های زیست محیطی در بازدیدهای دوره ای و سرزده از واحدها و مناطق مختلف استان ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک طبق مقررات برخورد می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که بیشترین میزان صنایع بازیافتی را دارد، برخی واحدهای صنعتی که در اطراف تبریز هستند شبانه پسماندسوزی می‌کردند که با جلوگیری از این اقدام، تاحدودی از آلودگی هوا کاسته می شود.
وی با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی مابین واحدهای تولیدی و ارگانهای اجرایی در راستای حفظ محیط زیست استان برقرار است، تصریح کرد: حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل مابین مردم ، دستگاههای اجرایی و صنایع است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});