• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
5

تندباد‌های لحظه‌ای در راه آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 100565
  • 16 فروردین 1402 - 11:15
تندباد‌های لحظه‌ای در راه آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر امروز / چهارشنبه / وزش باد گاهی به صورت شدید و تندبادهای لحظه ای موجب خیزش گرد و خاک در سطح استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز چهارشنبه با بیان اینکه این وضعیت تمامی نواحی استان را دربر می گیرد، افزود: بروز تندبادهای لحظه ای و خیزش گرد و خاک تا بعد از ظهر جمعه در استان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی استان به ویژه ارسباران بارش پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بروز تندبادهای لحظه ای، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و شکستن شاخه های درختان وجود دارد بنابراین مردم باید نسبت به محکم کردن سازه های سبک اقدام کنند و خودروها را در کنار درختان فرسوده پارک نکنند.

امیدفر، ادامه داد: در پی بارش باران در برخی نواحی استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی به شهروندان توصیه کرد، از اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کرده و سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی را لغو و در ترددهای جاده ای احتیاط کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});