• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی

دولت با دخالت در بازار ارز درصدد ایجاد دوگانه برجام و غیر برجام است

  • کد خبر : 1019
  • 01 بهمن 1399 - 17:04
دولت با دخالت در بازار ارز درصدد ایجاد دوگانه برجام و غیر برجام است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: دولت با دخالت در بازار ارز در صدد ایجاد دوگانه برجام و غیر برجام بوده، این در حالی است که دولت مسئول اصلی وضعیت امروز کشور است.

به گزارش یاز اکو به نقل از خانه ملت، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، اول بهمن ) پارلمان، در نطق میان دستور خود گفت: اجازه می‌خواهم قدری صریح صحبت کنم و آنچه که می‌گویم در وهله اول به عنوان تذکر به خودم می‌گویم و سپس به همکاران عزیزم، که همه ما از جانب ملت اجیر شده ایم تا حقوق ملت را استیفا کنیم. ما در مجلسی  عضویت داریم که در رأس امور قرار دارد، از این رو ملت انتظار دارند کارکردی در تراز در رأس امور را داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدانیم که مشکل اصلی کشور که تبعات شوم آن امروز زندگی مردم را متاثر کرده فرآیندهای غلط تصمیم گیری است، ما کمبود منابع نداریم، ثروت عظیم ملت ایران، جنگل‌ها، دریاها، معادن، چاه‌های نفت و گاز، نیروی خلاق جوان کشور و ایمان مردم به حقانیت انقلاب اسلامی و قدرت تاب آوری آنها در سختی‌ها، از جمله ثروت‌هایی است که کمتر کشورهایی آن را تجربه کرده اند.

وی بیان کرد: بهترین مثال برای اثبات فرآیند غلط تصمیم گیری در کشور ما، همین ماجرای بنزین است که در عموم سخنرانی‌ها و  نطق‌های همکاران عزیز به آن اشاره می‌شود. فاجعه زمانی خودش را نشان می‌دهد که رئیس جمهور چند روز پس از افزایش قیمت بنزین اعلام می‌کند “من هم بی خبر بودم”، تاکنون هیچ مرجعی در این خصوص این ضایعه که ۱۰۰‌ها نفر را به پای خود کشیده، به مجلس توضیحی ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: استیضاح وزیر کشور در فراموش خانه هیات رئیسه در کنار باقی استیضاح‌ها از جمله استیضاح وزیر نفت و استیضاح وزیر اقتصاد خاک می‌خورد و رئیس مجلس استنباط خود از بیانات مقام معظم رهبری در جلسه مجازی با مجلس را علت اصلی تعطیل شدن استیضاح‌ها اعلام می‌کند، در حالی که مقام معظم رهبری در بیانات با ارزش خود نمایندگان را به رعایت دقیق قانون در مواجه‌ها با دولت فراخواندند و مجلس را به پرهیز از بداخلاقی توصیه کردند.

 علیرضا بیگی بیان کرد: در رأس امور بودن مجلس زمانی مورد خدشه قرار می‌گیرد که ریاست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در سخنرانی عصر پنج شنبه ۲۵ دی ماه در همایش مدیران استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌گویند “اگر بودجه را رد می‌کردیم آقای روحانی می‌گفت من بهتر از این بلد نیستم بودجه بنویسم، به رهبر انقلاب متوسل می‌شد، ایشان هم به صورت منطقی و طبیعی موضوع را به تصمیم گیری سران قوا محول می‌کردند، ممکن بود آنجا ارقام بالا و پایین شود و برای کشور فاجعه درست کند؛ ضمن اینکه مجلس از مسیر قانونی حذف می‌شد.”

وی با بیان اینکه در این فراز بیشترین ستم بر حق مقام معظم رهبری صورت گرفته است، گفت: پس مجلس نه تنها در صدد بازگردانیدن امور به مجاری اصلی و قانون نیست بلکه با تضعیف خود کنار آمده است و بیاید به مردم بگویید مجلس در رأس امور نیست و از ما انتظار در رأس امور بودن را نداشته باشید، به این ترتیب در مقابل کج کارکردهای دولت چه باید کرد؟ آیا ما عملا مجلس شورای اسلامی را شریک جرم دولت قرار نداده ایم؟ بپذیریم قضاوت مردم در مورد مجلس مشابه دولت خواهد بود.

 این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: آیا دعوای بانک مرکزی و گمرک را فراموش کرده ایم؟ در شرایط تحریم میلیاردها کالا گمرکات گرفتار شده بود و اجازه  ترخیص داده نمی شد، میلیون‌ها جوجه یک روزه کشته شدند، آنها را زیر خاک دفن کردند و بحران مرغ را در کشور ایجاد کردند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: ما به سمت انتخابات ریاست جمهوری پیش می‌رویم، ظرفیت بالای قانون اساسی، اصالت را به آرای برآمده از صندوق‌ها انتخابات می‌دهد، کسانی سعی دارند مشارکت بالای مردم را عامل  بروز شکاف امنیتی جلوه دهند و می‌خواهند به بهانه احتمال بروز شکاف امنیتی، مشارکت را قربانی کنند، در حالی که مشارکت مردم قوام بخش امنیت ملی و زبان نظام سلطه را کُند خواهد کرد. دولت نیز همان نقشه شوم را که با هدف به قهر کشانیدن مردم از صندوق رای در انتخابات مجلس با اجرای بدفرجام افزایش قیمت بنزین را می‌خواهد دوباره تکرار کند و می‌خواهد صفت حداقلی را علاوه بر مجلس به دولت آینده هم تعمیم دهد.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو  در پایان نطق خود تاکید کرد: خواست مردم تغییر شرایط اسفبار موجود است، بازگردانیدن نهادهای اصلی به جایگاه واقعی شان و تغییر در بستر انقلاب اسلامی ضرورت امروز کشور است، دولت با دخالت در بازار ارز در صدد ایجاد دوگانه برجام و غیر برجام است این در حالی است که دولت مسئول اصلی وضعیت امروز کشور است، مردم تغییر اساسی در ساختارهای اقتصادی کشور با اولویت بازگردانیدن ثروت مردم به مردم را خواهان هستند، تغییر رویه در اداره کشور به صورت میدانی بر اساس توصیه رهبر انقلاب ضرورت امروز محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});