• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
4

افزایش پهنای باند ارتباطات مخابراتی در منطقه هشت عملیات انتقال گاز

  • کد خبر : 102252
  • 29 فروردین 1402 - 15:00
افزایش پهنای باند ارتباطات مخابراتی در منطقه هشت عملیات انتقال گاز
یاز اکو - مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از افزایش پهنای باند ارتباطات مخابراتی در منطقه در سال گذشته خبرداد و گفت: این اقدام در راستای بهبود ارتباط مخابراتی و ایجاد بستری امن و مطمئن در سیستم‌های شبکه انتقال گاز صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، فیروز خدائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس پهنای باند ایستگاه صادرات گاز بازرگان و تاسیسات تقویت فشار گاز مرگنلر از ۲ به هشت مگا بیت بر ثانیه و مراکز بهره برداری بوکان، میانه و تاسیسات تقویت فشار گاز زنجان نیز از ۲ به چهار مگابیت برثانیه افزایش یافت.

وی، نحوه برقراری شبکه ارتباطی بین ستاد منطقه و سایر مراکز را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی اعلام کرد و افزود: هدف از ارتقای پهنای باند در تاسیسات تقویت فشار و مراکز بهره برداری خطوط لوله گاز منطقه، ارائه افزایش کیفیت و سرعت سرویس های تحت شبکه و ارائه بهره وری کاری بهتر و بالاتر بوده است.

خدایی گفت: در جهت سهولت برقراری ارتباط مخابراتی، تعداد ۱۸ ایستگاه ثابت، ۱۷ ایستگاه تکرار کننده بی سیمی، ۲۹ ایستگاه مخابراتی بین راهی، ۳۵۹ خطوط شهری و ۱۲۸۹ خطوط داخلی، ۲۰ مرکز تلفن IP Ba در محدوده عملیاتی این منطقه ایجاد و برای نخستین بار شبکه ارتباطی گسترده VOIP، بین تمامی مراکز، ستاد منطقه هشت و همچنین ستاد تهران، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی به استفاده از سیستم‌های مکانیزه و نرم افزارهای مدیریتی در حوزه فناوری اطلاعات نیز اشاره و بیان کرد: در راستای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع سرورها، تمامی سرویس‌های ارائه شده بر بسترمجازی پیاده سازی شده است.

خدایی نشان کرد: تغییرات سخت افزاری و مکاتبات لازم جهت افزایش پهنای باند تاسیسات مرند، سراب، هشترود و ایستگاه اندازه گیری گاز جلفا برای سالجاری نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، رسالت منطقه هشت گاز کشور که در تبریز مستقر است، دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});