• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
3

یکی از مقامات حزب عدالت و توسعه: دموکراسی در دستور کار مخالفان ترکیه نیست

  • کد خبر : 102973
  • 05 اردیبهشت 1402 - 15:00
یکی از مقامات حزب عدالت و توسعه: دموکراسی در دستور کار مخالفان ترکیه نیست
یازاکو - یکی از مقامات حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه (AK Part) از ائتلاف شش حزبی مخالف به دلیل داشتن "هیچ برنامه ای در مورد دموکراسی، جمهوری یا ملت" در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان انتقاد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، وی گفت: تنها دلیلی که آنها گرد هم آمدند مخالفت با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه است.

اومر چلیک، معاون رئیس و سخنگوی حزب عدالت و توسعه، به انتقادات مکرر بلوک اپوزیسیون برای “تبدیل شدن به ائتلاف هفت حزبی” با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) طرفدار پ ک ک به عنوان یک شریک مخفی اشاره داشت.

وی افزود: این حزب به دلیل ارتباط خود با تروریست های پ ک ک به طور گسترده ای شناخته شده است و در حال حاضر در خطر انحلال قرار دارد.

کمال قلیچداراوغلو، نامزد مشترک ریاست جمهوری این اتحادیه، که همچنین رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) است، از زمانی که این حزب را پذیرفت و وعده داد رهبر آن صلاح الدین دمیرتاش و رهبر گروه پ.ک.ک عبدالله اوجالان را آزاد کند، مورد انتقاد شرکا و مخالفان قرار گرفته است.

چلیک از رهبر اپوزیسیون به دلیل متهم کردن دولت حزب عدالت و توسعه و دامن زدن به تنش‌های قومی برای منافع سیاسی انتقاد کرد.

وی گفت: آنها ما را به مخالفت به کردها متهم می کنند حال آنکه ترکها و کردها یک سرنوشت، یک گذشته و یک آینده مشترک دارند. مهم نام، هویت و فرقه ما نیست، جمهوری ترکیه نام خانوادگی مشترک ماست.

وی گفت: همه ما دیدیم که آنها بیش از یک سال در حال دعوا بودند تا به یک نامزد ریاست جمهوری بسنده کنند.

بیش از ۶۴ میلیون ترک در داخل و خارج از کشور برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور ترکیه و تمامی ۶۰۰ نماینده پارلمان در ۱۴ می به پای صندوق های رای می روند.

علاوه بر اردوغان و قلیچدار اوغلو، دو نامزد دیگر، یکی ملی‌گرای سکولار و دیگری راست‌گرای افراطی نیز برای تصدی این مقام با هم رقابت می‌کنند، اما احتمالاً رقابت در درجه اول بین اردوغان و قلیچداراوغلو خواهد بود.

دو نظرسنجی انجام شده توسط شرکت پیمایش آردا در ماه های مارس و آوریل نشان می دهد که ۵۰٫۸ درصد از اردوغان و ۴۳٫۱ درصد از قلیچداراوغلو حمایت می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});