• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
7

نیروگاه اتمی ترکیه این هفته آغاز به کار می کند

  • کد خبر : 103003
  • 05 اردیبهشت 1402 - 19:30
نیروگاه اتمی ترکیه این هفته آغاز به کار می کند
یاز اکو - با قرار داده شدن قرص سوخت هسته‌ای در اولین فاز نیروگاه آک‌کویو در ۲۷ آوریل جاری، پروسه تکمیل این نیروگاه اتمی وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آناتولی، با قرار داده شدن قرص سوخت هسته‌ای در اولین رآکتور نیروگاه آک‌کویو ترکیه در روز پنجشنبه ۲۷ آوریل جاری، روند تکمیل فاز نخست این نیروگاه وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

هم اکنون آخرین فعالیت‌ها به منظور آماده سازی رآکتور نخست نیروگاه هسای آک‌کویو برای تحویل محموله سوخت هسته ای با سرعت زیادی ادامه دارد. خبرگزاری آناتولی، تصاویر مربوط به آخرین وضعیت این نیروگاه پیش از تحویل اولین محموله سوخت هسته‌ای را به تصویر کشیده است.

پیش‌بینی می‌شود پس از تحویل سوخت هسته‌ای مرحله فعالیت آزمایشی فاز نخست این نیروگاه آغاز شود و با پشت سر گذاشته شدن موفقیت‌آمیز فعالیت آزمایشی نیز روند تولید برق در رآکتور اول نیروگاه هسته ای آک‌کویو شروع شود. دیگر فازهای سه‌گانه این نیروگاه نیز با فواصل یکساله مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

سوخت هسته‌ای که پنجشنبه در رآکتور اول نیروگاه آک‌کویو کارگذاشته خواهد شد توانایی تولید برق به مدت ۱.۵ سال را دارد. طی این مدت از سوخت هسته‌ای مذکور معادل انرژی ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تن زغال سنگ، برق تولید خواهد شد.

کلنگ احداث فاز نخست نیروگاه هسته ای آک‌کویو در سوم آوریل سال ۲۰۱۸ طی تماس ویدئویی میان رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه بر زمین زده شد.

این نیروگاه در مجموع دارای چهار راکتور ۱۲۰۰ مگاواتی خواهد بود و توان تولید برق آن پس از تکمیل به ۴۸۰۰ مگاوات خواهد رسید. نخستین راکتور این نیروگاه طی روزهای آتی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه راه اندازی خواهد شد.

قرار است ۳ واحد باقی مانده تا پایان سال ۲۰۲۶ به فاصله یک سال به بهره برداری برسد. این نیروگاه پس از تکمیل نهایی دارای ظرفیت تولید سالانه حدود ۳۵ میلیارد کیلووات ساعت برق خواهد بود و ۱۰ درصد از نیاز برق ترکیه را تامین خواهد کرد.

نیروگاه آک‌‌کویو قادر به تولید برق بدون وقفه با آلایندگی صفر، بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر برای محیط زیست است و از انتشار ۳۵ میلیون تن دی اکسید کربن در سال جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});